AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.110

E36 Compact bakljus - räcker det att byta glasen?

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag har en E36 Compact med original orangea blinkers bak.
Skulle vilja ha vita blinkers även bak och när jag kikat runt ser BMW Original ut att vara billigast (i alla fall med BMWCS rabatten).

Jag har kikat på realoem: Länk
Vad jag förstår så måste jag alltså även byta bakstyckena, nr 03 på ovanstående länk.
Är det så att de nyare (från 97-98?) som hade vita bakblinkers original hade check-control som jag saknar?

Känns konstigt att jag ska behöva byta bakstycken/lamphållare bara för att jag vill ha en annan färg på blinkersen.

Compacten har INTE samma bakljus som någon annan E36'a.

Någon mer erfarenhet av detta?

//Stenback
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Piggarna i lampsockeln sitter på andra ställen på orange lampor, därför bör man byta. Annars kan man fila bort det ena stiftet som sitter fel. Jämför två lampor, så förstår du vad jag menar.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Erik W:
Ok, jag var in på BMW Solna igår och de trodde att det skulle passa rakt av.
Kollar man i ETK så står det ju lite konstigt, typ att det följer med någon kontaktplatta med de bakljusen med vita blinkers.

Om det räcker med att fila bort ett stift på mina "bakstycken" för att få perfekt passning så nöjer jag mig ändå. Beställde nämligen igår.

Ordinarie pris 830 kr/styck (vilket är billigare än alla "pirat" versioner jag hittat på nätet. Med 20% rabatt blir det ju ännu bättre.

//Stenback
ha
734
haack
X3 30d -18

de är inte på bakstycket du ska fila, utan på lampan. piggarna på vita lampor sitter typ "kvart i tre" på oranga lampor sitter piggarna "tio i tre"
men de e en baggis å knipsa bort ena piggen.

mvh crille

the sky is the limit!
Stenback: Har du kollat på ebay.de?

Jag kollade för skoj och hittade massor med olika modeller för under 100 euro / par.

Ett par exempel:
Länk
Länk

Använd sökorden "e36 compact rück*" på ebay.de så hittar du.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

haack:
Ok, det låter ju inte så farligt!

Liraren:
Nä det hade jag inte gjort =(.

Nöjde mig med att söka på de svenska siter jag hittade och där var alla dyrare än BMW original (jag vill inte ha klarglas eller kristall utan original-vita look).

Jag har mailat företaget bakom den andra länken och frågat om fraktkostnader.

Mitt totalpris blir 1328 kr på BMW Solna så €75,99 för de tyska är ju onekligen billigare.
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Det finns orangea lampor med piggarna sittades som på vita lampor, bland annat hos styling-butikerna.

Min bil: Länk
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Nu blev detta aldrig något problem. Det visade sig att hela bakstycket (lampsocklar och det) följer med när jag köpte glasen med vita blinkers.
Det följde till och med med alla glödlampor!

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.