|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Min 318i-89 har fått ett irriterande fel! Mitt under körning dör motorn fullständigt, oftast bara ett "hack" för att sedan tända igen men ibland i upp till en 3-4 sekunder! Ofta tvärdör den även på tomgång, men det är aldrig problem att starta igen! Det händer ofta, jag har en halvmil till jobbet och ett par-tre gånger varje vända är standard! Någon som kan hjälpa mig med vad det kan vara för fel? Det är inte stift eller tändspole (nytt), har nyligen även bytt bränslefilter! Det är precis som om strömmen bryts till motorn, men all annan el funkar... Helt vilse, så vore tacksam för svar! På min bmw-verkstad säger de bara att de kan ta in bilen och felsöka men jag har inte råd att lägga en massa pengar och i synnerhet inte på en, om än fin, 17 år gammal bil.. MvH | |
| Startrelät. Sitter på torpedväggen bakom en svart plastkåpa på vänstersidan. Där sitter tre relä och det är ett av dem, minns inte vilket. Prova att knacka till på reläerna med motorn på tomgång, stannar den då så finns ju risken att det är det felet. Men sök gärna på forumet, det har skrivits kilometrar i detta ämnet. | |
|
På min 518iS -88 som förvisso har en annan motorgeneration så hade jag ett liknande fel, fast stoppen varade längre än dina. Det försvann när jag sprayade 5-56 i kontakten till luftmassemätaren. Det skadar ju inte att du testar! ------ BMW CS #04839 |
|
| låter som ett vanligt e28 fel förvisso, men det kan ju stämma på din bil med, tändmodulen brukade konstra på det viset på bla 528, fick då samma symptom som din bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.