|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har lite funderingar på att köpa mig en roadster åker idag BMW 330 coupe - Någon som gått från Coupe till roadster för och nackdelar ? - Kör ni era bilar på vintern ? - Till er som spelar golf går det få in bag och klubbor i bagaget ? Min tanke om jag skall byta,är att roadstern skall vara så mycket roligare bil än en täckt bil så man kan bortse ifrån ev. "opraktiskhet" | |
|
Bytte för några år sedan ut en E36 318 is coupe och köpte mig en Z3M coupe. Klart det är stor skillnad, det är ju två elt olika typer av bil, till och med tillverkade i olika delar av världen vilket tyvärr märks. I och med att du kör en 330 så har du en E46 och en klart modernare bil, så där har du ytterligare en skillnad. Hur som helst för priset av din bil får du en M roadster/coupe = mycket roligare bil än en 330. Ska du dock spela golf så kan du glömma roadstern så vidare du inte antingen har böjbara klubbor eller tänker skippa passagerare. En Z3 fungerar på vintern, de flesta modellerna har anti spin osv (hängslem och livrem) doch inte M versionerna (jo de sista modellerna från 01). Men en Z3M är en speciell uddabil som ska vårdas med omsorg = körs inte på vintern (ungeför som du inte kör en Porsche, Ferrari, Lamborghini, Masserati eller Viper på vintern). (Behöver jag lägga till att en Z3M coupe har samma prestanda som dessa bilar, men till en bråkdel av kostnaden!) Så köp du en Z3, men köp en M, ska du spela golf köp en coupe. Z3 roadstern kan behöva ett fjäderbenstag för att styva upp karossen sen blir den nästan lika rolig som en M coupe. Lycka till Z3MCOUPE |
|
|
Hej! Kör ej min bil på vintern. Det får plats en stor och en liten golfbag i bagaget. Monsterdrivern i passagerarsätet. ;) , FMZ3 |
|
|
OT: Jag fick in en hel (HOCKEY) målvaktsutrustning i min z3 coupe. Det fungerade smidigt. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Z3 M-Coupe har väl lite mindre bagageutrymme än 3-serie touring. Men det är stort för att vara en sportbil! =) /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Jag får in två bärbagar i bagagen, men inte kärran (då jag har med den) Den och monsterdrivern får sitta i passagerarsätet, som sagt :0) Värt att notera är att elcabbe och cd-växlare snor bagageutrymme på z3:an. Jag har dock bägge och får som sagt in två bagar. För mig var det världens lyft att köpa cabbe. Grymt fint att cruisa genom sommarsverige på sommaren och lyssna på både sexan och fågelkvittret, och att känna lukten av nyklippt gräs när man kör förbi sådana ställen (jo, man känner faktiskt lukten av världen runt omkring)... På gott och ont ! *s* |
|
| Jag får tacka för era svar det verkar ju inte vara några större problem att få med sig sina golf prylar. Så nu får jag fundera vidare om det blir en Z3 eller Z4. | |
|
Jag gick ifrån en 320 ci -01 till Z4á 3.0 -04. Bagageutrymmet utstansat för att få in en golfbag , i övrigt helt ok Helt ok utrymme . Taket tar endast 20 liter av 260 liter när det är nere. Jag kör min Zá på vintern när det inte är alltför grisigt! Måste säga att jag är väldigt positiv till vinteregenskaperna. DSC är guld värt samt att viktfördelning gör att det finns tyngd i bak. Hardtop är en bra vinter utrustning. Jag har väll inte optimerat egenskaperna med att ha 17" 225/45 dubbfritt? Det största problemet vintertid är de ramlösa rutorna som fastnar men detta problem finnes även på coupen! Duktigt mycket roligare bil att köra än coupen "Z4 love it" |
|
|
jag har en Z3 -97 1.8 roadster 6.200 mil till salu för dryga hundringen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.