AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
683

Är det elfel eller något annat strul?

St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Hej!
Börjar bli riktigt less på min bil nu. (tyvärr)

Ända sedan jag köpte den i maj -05 har den ryckt på låga varv. Haft bilen inne hos BMW för felsökning mm men utan att dom hittade något fel. Dom bytte tändstiften, och visst det funkade bra ett tag, sen återkom felet. Lämnade nyligen in bilen till Autotjänst E. Vogel som ska vara duktig på bla BMW. Efter mycket letande hit och dit hittade han en vakumslang som tog in luft. Jag var hur glad som helst i två veckor för bilen hade slutat rycka. Men nu har det börjat igen...f-n. Vad är det som är fel?

Ett annat fel som jag bad dom fixa på samma gång var att det inte kom någon värme i bilen när den stog på tomgång. Låter ju som ett enkelt fel, dom bytte vattenpumpen, termostat och termostathus, i med ny kylarvätska samt luftning. Kommer fortfarande ingen värme på tomgång eller krypkörning.
Något som är konstigt är att kupefläkten går ner i varv på tomgång och går upp igen när man kör iväg. Märkte igår när jag låg i köerna på väg hem från norrland att när jag tryckte ner kopplingen så lös strålkastarna svagare och fläkten gick ner i varv.
Kan detta och ryckningarna ha något samband?
Verkar som att bilen blir helt kraftlös på låga varv.

Är det någon som har några tips, förslag eller vet vad det kan vara så skriv gärna.
Känns lite surt med ca 10.000 mindre på kontot när det fortfarande inte funkar.
Håller ju på att bli tokig av allt funderande på en annars så underbar bil.

Mvh
//Peter
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
mät batteriet när motorn är igång, bör ligga runt 13,5-14volt. bilen avstängd runt 12,5 volt.. använd en voltmeter ställ den på 20volt likspänning, mät parrarellt över polerna.

byt även microfilter till fläkten.

Min förra pärla :-)
Länk
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Har kollat batteriet och det är som det ska. Har även bytt microfilter nyligen.

Någon som har några fler tips??

//Peter
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Hej igen!!

Någon annan som har några idéer på vad som kan vara fel?

//Peter
Mr
8
Mr Beam
325 TDS -95
Låter som generatorn håller på att lägga av. Ingen expert jag men åk till verkstan och be dom mäta upp den. Du har ingen rem som slirar eller är dålig?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.