|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Funderar på en 520 -94, men något surrar, rasslar, tickar, låter illa. Svårt att förklara ljudet. Det kommer ifrån något som sitter längst upp i höger hörn under motorhuven om man står framifrån och kollar ner under huven (precis framför förarplatsen). Det ser ut som det sitter två stycken vattenpumpar i hela prylen, och något där låter illa! Kanske en av pumparna? Verkar som det blev lite bättre när bilen blev varm, men inte helt bra! Nu får ni proffs hjälpa mig och berätta vad det är och hur svårt/dyrt det är att byta! Mvh Fredric | |
| nog den extra vattenpumpen du menar, problemet ligger inte i att byta den, utan att lufta efteråt( dom kan vara lite luriga)! denna pumpen har till funktion att fördela värmen jämnare vid tex kökörning på sommaren för att minimera riskerna för att toppen skall åka åt skogen! den skall gå att dela och göra vid, tror inte den är så jättedyr ny! | |
| har för mig att pumpen kostar kring550kr | |
| det på mekonomen.... | |
| det på mekonomen.... | |
|
Tack så mycket! Men hur vet jag vilken av dom som låter illa...det sitter ju två stycken bredvid varandra...? Eller är dom lika? Isåfall kvittar det ju för då lär jag ju ändå köpa en ny! |
|
| det är väl bara en eller? | |
|
Det är nog värmeventilerna som han menar. Sitter 2 st,. där, en reglerar värmen på förarsidan och den andra reglerar på passagerarsidan. mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.