AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.019

Värmeproblem, fel?

Hej! Jag har ett ganska stort problem med min värme i kupén! Vi har -25 grader här så jag behöver värme! Från värmeutblåsen på rutorna kommer det varmluft och lika på golvet. Men i "mitten" och bak kommer det bara iskall luft! Vad kan felet vara????

Tack på förhand!

-=JunioR=-
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
likadant på min e34a! skall det vara så? jag vill gärna ha värma även i mitten av panelen! om man jämför med min gamla volvo så är skillnaden enorm!
rsarits
Det skall vara värme i mitten fram, det är förmodligen något spjäll som fastnat.
I bak finns det såvitt jag vet bara spjäll om man har AC, och dessa är bara för kyla.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Det beror på om du har AC eller inte. Saknar du AC och bara har "vanlig" kyla/värme så SKA det bara komma kyla/friskluft hur mittenspjällen samt där bak.
Trist med sant.

*BAWORAK*
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Har samma problem på min E34a
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
då får det bli en gammal volvo som vinterbil igen-ha ha! jag värdesätter värmen väldigt mycket på vintern, frågan är väl varför det bara blåser friskluft ifrån mitten? det gör ingen större nytta ändå på sommaren.
på min 525 -94 får jag varmt nu överallt efter lite problem med värmen. jag putsade värmeventilerna och sen luftade jag ordentligt.
jag har ac i min... Men det verkar som jag får ta fram gammla 144an igen då!

-=JunioR=-
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hoddalsmaffian> Hur har du ställt vredet i mittenutblåset? På det blå eller röda? Pröva och vrid det fram o tillbaka, kan vara potentiometern som hängt sig lite. Eller så har den gått sönder, det kan du kolla om du tar va klädseln på högersidan vid fötterna så att säga, kika in och kolla om ngt är löst. Det hände på min och jag fick laga det.

*BAWORAK*
SvanteE> Jag har ställt det på det röda. Tack för tipset ska prova i morron!

-=JunioR=-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.