|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vilka modeller tror ni kommer att stiga i värde mest inom en 5-10 års period? 2002 turbo M1 samt 507 och 3,0csl är ju redan såpass högt samlarvärde på, vilka fler tror ni? M3 E30 har ju börjat att väcka intresse på allvar igen! MVH Patrik |
|
M3 Evo E30 är ju ett säkert kort. M3 Csl E46 kommer också att stiga i värde. Keep Your Distance! |
|
|
M3 evo e30 och vanliga M3 e30 kommer säkert blir bra värde på.. Svårt att hitta orginal tror jag.. Blir nästan ledsen när man hör och ser folk som turbokonverterar s14 motorer.. Det är ju som att måla en antik möbel gul för att man tycker det är snyggt. Kul för stunden men det unika försvinner.. |
|
| M635 som du har, 850i CSI, 3.0 CSi, | |
| Z8. | |
| M5 E28 | |
|
Jag anser inte någon modell vara nån investering precis, inte köper man bil för att få avkastning inte. En bil använder man ju, antingen för att åka från A till B eller för att "leka" med, dvs nöjeskörning. Eventuellt kan man bortse från värdeminskningsfaktorn för somliga modeller tillverkade i få ex, men alla bilar kostar ju att använda... Mats BMW CS #5847 |
|
|
M5-95, M3 E30 Cabrio, Z1, 540i/6 E34, 850 CSi, Speciellt Alpinaversioner av dom tre sistnämnda. Mvh Stephan |
|
|
2002, främst TI och tii, i toppskick. 318 is E30 16v kommer nog att börja vända uppåt snart. |
|
|
M1'an bör väl finnas med på den listan. Sen hoppas jag ju verkligen att ErikBerg's framtisdvision visar sig stämma. =) /Fredrik |
|
|
Har lite svårt att tro att 540i/6 och 318 is kommer bli någon investering annars håller jag med på de övriga åken..:) Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
Inga bruksbilar kommer att stiga i värde. Enda sättet att behålla eller öka värdet är om man kör 2 mil varje söndag under sommarhalvåret då kan det betinga ett samlarvärde över tiden. Förr eller senare når bruksbilarna värdet 0. |
|
| Alpina från slutet av åttiotalet är riktigt billiga nu. Priserna kommer säkert att stiga när de sämsta exemplaren hamnat på skroten. | |
|
C.Svensson; 540i/6 behöver marknadsföras, dom flesta känner inte till modellen, redan i dag är det svårt att hitta fina exemplar utanför Nordamerika och Australien, det räcker med att åtminstone var tionde som funderar på M5, i stället väljer 540i/6 för att bristen ska bli påtaglig, eller rättare sagt bristen är redan påtaglig... Mvh Stephan |
|
|
Nästa fråga är hur bra investering handlar det om, 5tkr värdeökning på 5-10år eller mer, och hur mycket ska bilen få användas under den tiden, 500mil om året? Vid köp av en Z1 med 4000mil i dag, kan man räkna med 200-250tkr, med 6500mil om 5år, är den värd 225-275tkr? Eller samma belopp? En modell som är svår att hitta i fint skick är 323i E21, samma sak gäller 528i E12, så dom är inte dåliga investeringar. En bra investering, jag gjort var den 2äg VW Scirocco GTi-83 jag köpte för drygt 3år sedan, jag körde knappt 4000mil, inköpspris 1500kr "lågt, jag vet, men det fanns brister" försäljningspris 14000kr, det som gäller är att hitta en modell det finns sug efter, då får man vettiga pengar, speciellt som konkurrensen är bristande, en fin Malakitgrön 535i 5vxl E28 vore inte fel, för ca 30-35tkr finns det någon sådan? Mvh Stephan |
|
Scheckheft |
Hej E9/E3 i originalskick. Mvh Scheckheft |
|
Stephan: Vad är det för speciellt med 540i/6? Har hela tiden trott att det bara handlar om manuell 6vxl låda. Mvh Jojje |
|
|
Frågan är ju hur länge till en bensin/dieselbil har något värde överhuvud taget. Kan inte tänka mig att nån annan än nåt museum skulle vara intresserad i dessa bilar om det blir brist på soppa. För övrigt håller jag med om bilarna ovan. Stephan: Du äger ju mer än 4% av utbudet på 540/6... ;) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Modellen på bilen saknar nog helt betydelse, Jag tror att det är mer viktigt vem som ägt den före . Lyckas man få tag på beckhams 645 cab kan man nog tjäna en slant. eller om ryktet är sant påvens gamla e-30. |
|
|
Såg en jättefin Golfetta en Gti. Klassiskt vit med svart runt bakrutan idag. Den lär det bli samlarvärde på. Om den är i jättefint skick är den säkert värd 15-20000kr redan idag. Ingen som tror att E32 kommer att betinga ett samlarvärde om 10år? :) hehe tyvärr verkar det vara rätt kört för denna modell... tyvärr, för den är nog BMW:s överlägset mest underskattade. mvh |
|
|
Jojje81; Jag säger samma sak som Tyska Auto Motor und Sport skrev om Audi V8 5vxl mot automat, det blir en annan bil med manuell växel, jag har ännu lättare att skriva under det nu efter att ha ägt en 540iA i drygt en månad, det är som att köra Nürburgring i 90 km/h runt hela banan, du känner det på dig att det går att ha det mycket roligare men det är först bakom ratten på 6vxl som du når upp ytterligare några nivåer, en otrolig skillnad, den är svår att förstå men den finns där, det är två helt skilda bilmodeller. Mvh Stephan Ps, Jag har kört M5 3,8 i 30mil, jag hade lika roligt i den som i min 540iM/6, men det var inte jag som hade en försäkring på 20tkr om året=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.