|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tror ändå att man ska byta olja oftare än vad BMW föreskriver - en billig försäkring - och åka max ca 1000 mil innan man byter. Jag kan inte tro att inte en helsyntet av vad för slag det vara må 10/30 alt 20/50 skulle fungera i vårt svenska klimat med kanske max 15-20 minusgrader och serviceintervall 1000 mil? MVH/ Qvarnis |
|
| Q - Alla (inkl BMW) säger 0/5W30/40. Varför fråga om råd när man ändå anser sig själv ha rätt och alla andra ha fel? | |
|
Ok, om man inte vill lyssna på vettiga råd så kör på en rak SAE50-olja den fungerade ju bra på 40-talet... ;o) Måste hålla med om att det är lite märkligt att ställa en fråga som man sedan anser sig ha bäst svar på själv. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
vill inte ens tänka på hur skulle kännas att veva i gång en E65a med 20/50 olja i motorn i -16 grader som jag hade i morse... BMW CS #5139 |
|
|
Ursäkta om ni tog illa upp. MVH/ Qvarnis |
|
Hans Andersson |
slx LL 04 Castrol den häller verkstaden i om du lämnar in på service.Köper du själv i butik så rekomenderar Castrol Edge Sport 0W-40 det är den senaste oljan och som är det bästa för din motor om den inte gått för långt eller haft fel olja i sig ! Mvh Hasse hea |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.