AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.521

E65 730D, vilken olja?

Sida 2 av 2
Jag tror ändå att man ska byta olja oftare än vad BMW föreskriver - en billig försäkring - och åka max ca 1000 mil innan man byter. Jag kan inte tro att inte en helsyntet av vad för slag det vara må 10/30 alt 20/50 skulle fungera i vårt svenska klimat med kanske max 15-20 minusgrader och serviceintervall 1000 mil?

MVH/ Qvarnis
Q - Alla (inkl BMW) säger 0/5W30/40. Varför fråga om råd när man ändå anser sig själv ha rätt och alla andra ha fel?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ok, om man inte vill lyssna på vettiga råd så kör på en rak SAE50-olja den fungerade ju bra på 40-talet... ;o)

Måste hålla med om att det är lite märkligt att ställa en fråga som man sedan anser sig ha bäst svar på själv.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
vill inte ens tänka på hur skulle kännas att veva i gång en E65a med 20/50 olja i motorn i -16 grader som jag hade i morse...

BMW CS #5139
Ursäkta om ni tog illa upp.

MVH/ Qvarnis
Hans Andersson
slx LL 04 Castrol den häller verkstaden i om du lämnar in på service.Köper du själv i butik så rekomenderar Castrol Edge Sport 0W-40 det är den senaste oljan och som är det bästa för din motor om den inte gått för långt eller haft fel olja i sig !

Mvh Hasse

hea
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.