AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.427

Vad kostar försäkring

jg
2
jg7722
520 Touring -94
Vad kostar de i runda slängar att försäkra en M5 Touring -92? Kan man ha någon typ av antusiastbilsförsäkring? Vilket bolag ska man ha?
Tjeare ring 08-51 000 000 vardagstid. det nummret går till Insplanet AB De hjälper dig att hitta den billigaste å bästa försäkringen för just dig.
Personligen tycker ja att insplanet inte riktigt håller måttet ring runt själv.
Tror du tjänar på det.
Jögga.

Entusiastförsäkring kan du ha på äldre bilar 25+ eller ovanliga bilar. M5 touring är ingetdera i försäkringshänseende.
Da
80
Darky
M5 3.8 -92
Jag tycker du ska ringa till länsförsäkringar. Jag har mina M5a försäkrad där och det var billigare än vad jag trodde. Kommer dock inte i håg vad jag betalade :( Men ring så får du se.

Vad för M5 Touring är du intresserad av? (Länk) ?

Mvh / Martin
To
82
Tomorrow
M5 3,8 Touring
7000:- helår, helförsäkring betalar jag på länsförsäkringar! Hur står det sig mot er andra?
Man vill ju veta om man blir totalblåst eller inte =)

Mvh

Alexander
Danne L
det man ska komma ihåg med insplanet är att dom bara letar billigaste försäkringen hos dom bolag dom jobbar för och dom största bolagen samarbetar dom inte med du får alltså inte priser från tex

folksam
if
länsförsäkringar

jag tror insplanet bara samarbetar med 3 eller 4 bolag

men när jag skaffade försäkring till min 528 så hittade insplanet den billigaste försäkringen åt mig på salus ansvar och då ringde jag de andra bolagen själv och alla var dyrare
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Kolla f-bolagens hemsidor, de flesta har en tjänst där du kan kolla f-premie. Dock ej för privatimportade bilar.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Hur långt är ett snöre?

Du får alltid bäst svar utifrån dina egna förutsättningar om du ringer runt till några försäkringsbolag, eller surfar runt på deras hemsidor. De flesta försäkringsbolag kan ju lämna svar direkt via hemsida.

Mats
BMW CS #5847
Johan004
Insplanet samarbetar bara med mindre bolag ex. Salus-Ansvar mfl de bolagen är nästa aldrig billigast så jag hade skippat dem.
tr
121
treje
330iT 01:a
Hittade billigare själv...betalar 11500 helår hel förs.
Provade insplanet billigaste dom hitta va 15400...
nu va detta ingen 5:a men dom borde va billigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.