|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått skakningar i bilen,, Det kommer lite då å då. Ibland så det ganska bra iblant så är det ganska mycket. Känner det i ratten ibland men mest känns det i fötterna. Har kikat på däcken men dom e bra,, Plz,,hjälp! Tackar//Micke. 525i -92 WoW | |
|
Låter som obalans i hjulen. Sånt som händer på vintern, is o sörja fryser fast och man får en bil som inte alls är kul att köra. Det kan göra ont att jaga älg med bil.!! |
|
|
Jo,,men när jag bytte från sommard. till vinterd. så blev det ingen skillnad. Det som e konstigt är att det är olika från dag till dag,,(skakningarna). WoW |
|
|
Kolla stödlagret //Simon |
|
| Hur är dina framdämpare? Gör samma i min bil men jag har kommit fram till att det blivit värre allt eftersom dämparna blivit sämre. Ska byta nu till våren och hoppas på att det blir bra.. | |
| kan ha lite med temperaturen ute att göra kanske? | |
| Kan även vara anliggande broms eller skeva bromsskivor. | |
|
Tackar för all svar! Ja,,stödlagret tror jag nog att det e men det kan ju även va dämparna. Hur kollar man upp sånt? Är ju så dålig på bilar,,,uschh. |
|
| En av mina framdämpare började att läka, så det tog inte länge innan båda blev slut genom att den friska fick ta upp allt när den andra var dålig. Bilen blir gungig i framändan och känns otäck att köra, speciellt när de går lite fortare och är ojämt på vägen... | |
|
Min framdämpare fryser lite då å då,, kanske det kan va nå? Ska byta dom, hoppas det blir bra då,,? Om inte så börjar byta hardyskivan kanske det blir bra då,,? Hmm,,?? |
|
simpa |
kolla motor och växelåds fästerna så dom är hela |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.