AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.308

Bränsle förbrukning 540/530 Man/Aut ?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kan man snitta på litern tycker jag de är bra. Finns många bilar med mycket sämre prestanda och komfort som drar lika mycke så varför ska man då snåla? :-)
le
224
leifeugen
540IA -02
Det är nog mest fast idig själv och din tunga fot,hade tidigare e-39 528.förbruknT -99,nue-39 540.förbrukningen ibland mindre med 540 så nu är det helt fast i hur du kör och vad för körning,vinter sommar,luftkond. mm.men inte skulle jag mera byta 540 mot 530:n Dieslarna tycks gå best åt här i. Finland.men så har de också enormt vrid.moment.Provkör 530 och sedan 530 D så vet du vad det är frågan om.bensindrivna bilar klarar sig inte mera märke som märke.Turbo eller något annat annars synns det snart mera dieslar på vägarna.
Hur mycket tror ni bensinkontot blir per månad om man kör en 540iA 6mil om dagen a 60min, ToR till jobbet var av ca 40min är stadstrafik och resten är motorväg?
är 2000kr på bensinkontot nog eller optimistiskt?

Ska man tanka 95 eller 98 i en 540?

Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Tror nog det är lite optimistiskt. 22x6 = 132 mil i månaden. Med ett bensinpris på 11kr/litern ger det möjlighet för en förbrukning på 1,4l/milen.

Men troligtvis kommer priset stiga lite och sen kör du nog lite även på kvällar och helger och då blir det nog svårt att hålla kalkylen. Men kör du endast till och från jobbet och priset ligger still kan det gå.

Mvh Johan
Tack för ditt snabba svar Grelle!
Om man utökar kontot en femhundring? Men frågan är om det räcker? Kanske 3000kr är rimligt för helgkörning och aktivkörning ibland?

Vad har ni andra i bensinutgift i månaden som använder era 540iA i vardagen?

Jag vet att bensinen inte är den stora utgiften på en V8, men det är ända en del i kalkylen.
Finns inget som indikerar att soppapriset kommer att gå upp närmaste tiden iaf inte till de nivåerna vi hade i somras.
pa
95
pata N
bmw 528ia 98:a
man köper inte V8 om man har svårt med soppa pengar då får man köpa micra min 540 snittar drykt 1,20 blandad körning det är bara att tanka och se glad ut hahahahahahahaha????????????

pata N
US
547
US
850 iA -92
Alpina D 10 biturbo är väl ursprungligen en 535D drar 0,82 blandad körning, med en snittfart på 55,5 km/h sen jag köpte bilen ca 1000 mil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.