|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kan någon säga vad följande utrustningskoder betyder på Svenska: 915 Without Special Conservation Exterior 928 Tire Routing (Control) Samt utrustningskoderna: 0056 och 0083. Wargen | |
|
915 - Utan bakre nackskydd (överrullningsskydd?) Vet inte om man blir klockare av den svenska förklaringen Här har du listan --> Länk 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
915 är har inte att göra med bakre nackskydd utan är att bilen leverades utan lackskydd. Tror att detta var fallet då bilarna var någon form av demo eller testbilar men kommer inte ihåg säkert. ___ //Ulf |
|
|
Jag kollade på bara på listan här på Autopower, sånna fall är det fel i den. Har visst 915 på min bil med när jag kollar efter. 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
Om man låter Babel Fish översätta till engelska så blir det: Without external skin protection Med andra ord så är det Autopowers översättning som inte stämmer helt...;) ___ //Ulf |
|
|
915 är en mycket vanligt använd kod, långt över hälften av dom drygt 100 utrustningslistor jag har. Dom som har koden är bilar som levererats i närområdet, detta inkluderar bilar till Schweiz, Italien och Frankrike, troligtvis beställda bilar, som inte hamnade i lager, då behövs inte någon skyddsfilm, till skillnad mot Europamodells X5: or som kommer i tält. Alla mina tre 540i E34 har kod 915, den som stod längst innan registrering stod i 3 veckor, dom andra två 6 respektive 7 dagar = helt onödigt med skyddsfilm, speciellt för den som stannade i födelsestaden, Dingolfing. Kod 916 är koden för utvecklingsbilar som saknar skyddsfilm, båda dom Nürburgringchassiförsedda 540i/6-96 har den koden. Och nej jag har ingen aning om vem som fått för sig att det handlar om rullningskydd. Mvh Stephan |
|
|
Tack för svaren! Tydligt att det behövs en ändring i Autopowers kodlista då angående kod 915. Någon som vet något om de andra koderna? 928 Tire Routing (Control) Samt utrustningskoderna: 0056 och 0083. Wargen |
|
|
928 kanske är däck som har markerad rullriktning och att det kontrolleras att det är rätt monterat. Som sagt bara en vild gissning... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.