AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.325

Audi Allroad Vs BMW 5-serie

Letar efter "rätt bil" för mig. Bor på landet och vägarna hit är ibland snöiga och har mycket is. Trots att de skottas bra här.

Undrar lite över om någon jämfört dessa två bilar. Aldrig sett en Allroad och de verkar inte helt vanliga begagnade (inte i min närhet)
Gemini__
Kör du ofta på dåliga vägar så är Audi Allroad det enda rätta. Riktigt bra framkomlighet. Finns ingen 5-serie som kan matcha den i det avseendet.

Mvh:
Thomas

Den enda sanna E34 M5-sidan - www.e34m5.se
Hur är komforten i jämförelse med BMW?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Alldeles utmärkt. BMW 5 serie är inte på något sätt bekvämare. Men roligare att köra är den dock, Allroad är ett riktigt lok att ratta runt. Men det går grymt stabilt och vilsamt.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
e1
183
e12
F10 520D
Alpina B3 3.0
Audi A4 Allroad
Hellre 525xi el. x5 enn hottad Audi 100..

Richard Channing hade snygg bil
st
3.464
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Om det är egenskaperna på is som är viktiga så var BMW 330XD snabbaste bilen runt en isbana i senaste nummret av Auto motor och sport. BMW 530Xi hade bästa vinteregenskaperna i förra nummret av Teknikens Värld. Och i båda kom Audi Quattro strax efter så det är väl upp till tycke, smak och plånbok!

Mvh, Steaman
Det är knappast relevant att jämföra BMW toppmoderna X-Drive med Audis gamla Quattro-system, då Marthin söker begagnat och (troligen) inte har en budget på 400 000 kr.

En Allroad är ett väldigt bättre val än en 525iX.

PS: Smålands Motor har en Allroad som du kan åka och kika på, Marthin.
e1
183
e12
F10 520D
Alpina B3 3.0
Audi A4 Allroad
Anders N.En E61 525xi er bettre på allt enn Allroad førutom markfrigång.

E12 - Det må så vara, men jag tror FORTFARANDE inte att Marthin har en budget som rymmer en E61 med X-Drive...
Gemini__
Går man efter denna filmen blir nog Marthin mer än nöjd med en ev. Audi Allroad:

Länk

Den enda sanna E34 M5-sidan - www.e34m5.se
Gemini__
Skulle vilja se en E61 med X-drive ta sig fram där =) No offence...
e1
183
e12
F10 520D
Alpina B3 3.0
Audi A4 Allroad
Anders n.Du skriver at en Allroad er bettre en en 525ix...hurra 250000 kr Audi från 2003 er bettre enn 25000 kr Bmw från 1993.Heja Ingolstadt!Nej,e61 x-drive och Allroad kostar ca lika mycket och skall jamføras,och jag håller på mitt----Bmw er bettre på allt utom markfrigång.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle välja Audin, även om den ser lite tam ut, så är Quattro underbart, och markfrigången gör mer än man kan ana.
Enda "tråkiga" med Allroad verkar vara att nästan alla inredningar är gröna (ser inte klokt ut). Tack för tipset om att det står en inne i kalmar.
E12 - Om du hittar en E61 med X-Drive för 250 000 kr så har du ett case, inte annars. Jag har aldrig sagt att en E61 är sämre än en Allroad, jag har sagt att utifrån Marthins budget är Allroad ett bättre val.
Efter en provkörning av BMW 530 -03 så tror jag det är en bil som passar mig perfekt:) Klart över förväntan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.