|
|
|
|---|---|
| Hej, jag har stött på ett problem, nämligen att reserv/service-nycklar (2 st) inte finns med till E39:an -98 årsmodell. Bilförsäljaren hävdar att det inte spelar någon roll men jag vill ha samtliga nycklar vid leveransen. De skulle undersöka om de två fjärrnycklarna är omkodade och om så är fallet tycker de att det är OK med endast två nycklar. Vad gör jag? Ska jag hota med att häva köpet? | |
|
Kan det inte vara så att han inte har alla nycklar? Bilen har några år på nacken trots allt... Jag hade iofs alla nycklar kvar till min 523 jag sålde.. |
|
|
Det kan säkert stämma MEN nog vill jag ändå att alla nycklar finns med. Jag ska ju trots allt senare i livet sälja bilen och då vill nog köparen också ha samtliga nycklar. Det uppstår kanske problem med försäkringen också, det är nog inte så kul. |
|
|
Självklart ska du ha alla nycklar. Med tanke på hur mycket det skrivits om bedrägerier med E39:or anser jag att du ska försöka snacka med säljaren! Skulle det handlat om en E34 så kanske man inte skulle brytt sig - men när det gäller E39 vill man nog som du själv säger ha allt när man sen själv ska sälja bilen! Är nycklarna omkodade så gäller ju rejäl dokumentation från deras sida!! Lycka till! |
|
|
Om man kodar om nycklarna så stänger man ute andra nycklar än de man har, det borde väl betyda att ingen kan ta bilen med en nyckel man stängt ute... eller? |
|
| japp! | |
|
Om du vill köpa en bil med bara två nycklar kan väl ingen annan än du bestämma. Jag har bara två till min -99a men jag sover inte sämre för det. Se bara till att du har ett intyg på att de nycklar du inte får med är spärrade. Försäkringsbolagen kräver detta men verkar vara ganska dåliga på att informera före. Kostade 775 kr hos BMW Solna btw. |
|
|
Tack för svaren, försäljaren har nu beställt 2 nya nycklar plus att de kodar om nycklarna och så jag får ett nyckelintyg från BMW. hälsningar Niffo |
|
|
Men hur fungerar det med de två extranycklarna man får med bilen? Borde det inte gå att öppna bilen med dom även om själva huvudnycklarna är omkodade? Mekaniskt funkar dom ju fortfarande i dörrlåsen men går ej att starta bilen med tack vara startspärren som ligger på den nya frekvensen? Jag kan ha helt fel för mig... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.