|
|
|
|---|---|
|
Hej Mitt billarm piper inte när jag larmar eller larmar av, förutom nångång. Sedan så blinkar inte blinkersen mer och bilen låses och larmas ibland när nyckel är ute. Hade gärna velat lösa detta fenomen så jag är tacksam för allt hjälp. Tack i förhand | |
|
Hej! Är troligen nåt glapp i själva larmdosan, har en s40 som larmades lite hursomhellst, de visade sig att det knappen för larmet som hade tappat gummiöverdraget och varje gång man nuddade med nyckeln lr liknade blev det som kortslutning och bilen larmades. Kunde larma när ja körde och hålla på. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Jag antar det är ett eftermarknadslarm du har. Antagligen har du lossat batteriet och larmet har återtagit fabriksinställningarna, kolla i manualen hur du gör för att ställa in de funktioner du vill ha. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vad är det för larm? Defa, CarGard, Cobra eller annat? I fallet med Volvo ovan verkar det som något inte stämmer. De system som jag har kommit i kontakt med hitills går inte att aktivera osv när nyckeln sitter i bilen och man kör osv. FP |
|
| Håller med Erik, om Du inte redan gjort det - reseta larmet genom att lyfta pluspolen från batteriet och sätt tillbaka den. Brukar lösa konstiga larmproblem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.