|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som har tips på var man kan handla H&R spacers? Sökte lite på nätet och hittade Forza men dom verkar bara vara en grossist och tyvärr anger som inte återförsäljare. ___ //Ulf |
|
|
Jag kör med 8.5X19" Fram och 9.5X19" Bak utan problem. Bredare fälgar än det kommer att sticka utanför skärmkanterna. Länk Länk Länk |
|
|
Christer S: var har du fått tag i de dubbla utblåsen bak? // Micke |
|
|
1BJÖRN: Riktigt snygga hjul,vad heter dom och var kan man köpa dom? Är på jakt efter snygga hjul till min bil... |
|
|
Var får man tag på spacers då? Nån länk? =) |
|
|
Manton Racing i Örebro tillverkar spacers och säljer, billigt också. www.manton.se |
|
|
...och de har också en annons på Blocket: Länk ;-) |
|
|
Hittade H&R här Länk Kör man med 15mm så finns det bara en typ, dvs bultarna man använder går genom både fälg och spacer och fäster i navet. Går man upp på 20mm så finns det även den typ av spacer som man fäster på navet och sedan fäster man fälgarn i spacerns gängor. Frågan är ju om originalbultarna är så långa så att man kan köra med 15mm spacern för om man skulle behöva köpa nya bultar samt nya låssatser så blir det ju några kronor till och då är det ju mer ekonomiskt att använda den andra typen som bultas på navet för då slipper man ju köpa nya bultar (eller det kanske man behöver för dom blir kanske för långa...?). Ska lägga på sommardäcken i veckan och kolla hur det ser ut med bultarna och även fundera på bredden även om 15mm känns som det skulle vara lagom. ___ //Ulf |
|
|
Mickey13! Dom är köpta på Biltema, men dom till höger är inte inkopplade. På e39 tycker jag det är ok utan spacer, men på e46 ser bakhjulet ut att sitta längre in än framhjulet, så där använder jag 15mm spacerplatter. BMW CS #5206 |
|
|
christer: vilken typ av spacer och kunde du använad originalbultar? ___ //Ulf |
|
|
Mina är från H&R och bultarna behöver vara 15mm längre om man kör med 15mm spacerplattor. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.