|
|
|
|---|---|
| bmw 520 -95 e34 som rycker och går dåligt. går på tom gång men varvar man till 3000 går den inte rent har ryckt nån gång förut när man åkt men nu går den mycket sämre. någon som haft samma problem? tacksam för svar. mvh robban | |
|
kolla så att du inte har olja runt stiften, ventilkåpspackningen kan ha gått. mät motstånd i tändkablarna.. |
|
|
kolla så att du inte har olja runt stiften, ventilkåpspackningen kan ha gått. mät motstånd i tändkablarna.. |
|
| ok ska kolla det. nu går bilen bra igen men man vill ju veta vad det är. det jag tänkte på var bensinfiltret kollade gamla kvitton och då var bensinpump bytt -04 så den är ju rätt ny i varjefall.. mvh robban | |
| har samma problem som du, jag vet att min lmm är dålig, men tycker den går sämre och sämre, fast ibland kan den gå flera mil utan att konstra. några tändkablar har du inte, men ibland kan någon av tändspolarna gå sönder, då kan man köpa en och prova sig fram. | |
| hur vet man att luftmängdmätaren är dålig sönder?? | |
| och vad kostar en sån?? | |
| koppla upp den, eller byta till en annan och prova, mäta upp den gentemot en annan hel, vilket jag provade utan resultat. en ny kostar ca 4500 till min bil. | |
| ok tror det kan vara den det är fel på. bilen går bra nu men kan säkert gå illa snart igen. passar lmm från annan bmw tex 525 24v eller lär man ha ifrån en 520 24v -95? | |
| måste vara från samma bil,men ibland passar det från en annan, tex min 91 520 har samma som 750! kolla nr noga eftersom import inte har samma som svensksåld!!!! pris beg ca 1500kr finns många på bildelsbasen med nr och allt! | |
|
Ett tipps byt inte delar i blindo,har själv repat ett flertal 520/525 93-95 med liknande krämpor som din.Alla har haft liknande symptom men olika fel tex,bränslefilter,bränslerelä,vattenskadad styrbox,glapp i lambdan,krassliga tändspolar,1 hade batteri med en cell som slocknat. Sen har jag en kompis som har en 525-94 som går klockrent ca 5månader sen går den ner i limpmode, vid uppkoppling säger CS att bränslet har sinat fast det är minst 20lit kvar fast den blir bättre vid varje nollning.Tror att felet på den ligger i tanken eftersom allt i bränsleförsörjningen är kollat. I dessa lägen är det guld värt att koppla upp sig på CS. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| kan man skall man självklart koppla upp bilen, men efter att ha läst en hel del här på forumet så verkar det som att man inte alltid kan lita på diagnoserna vid uppkoppling eller? | |
| tycker det vore konstigt om det var bränslefilter eftersom den går bra nu. förut har den ryckt till nån gång vid körning men inte blivit nå mer. kan tillägga att när den är kall så startar den lättare än när den är varm men går alltid igång. | |
| och vad händer om den är glapp i lamdan? | |
| Innan du kollar luftmändmätaren,kolla luftslangarna sprikor i dom så får du sådana symtom som du beskriver | |
|
Hur ser stiften ut börja alltid o kolla förbränningen så får du ett hum om hur det står till. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
stocktrader.. var sitter luftslangarna på min 535? Har också problem med ryckig gång. Bilen har en bra tomgång men bluddrar endå, som om den bara gick på 5 burkar. Så fort man trycker ner gaspedalen för "mycket" när man ska accelerera så skakar den liksom bara.. .accelererar som en påse nötter genmot när den går som den ska.. vilket inte händer så ofta nu för tiden =) Har bytt ventilkåpspackning, fördelarlock och rotor utan resultat. Har även provat med annan styrbox utan förbättring. Så det verkar som om den drar tjuvluft eller nått. Nån som kan ge mig lite tips på vad jag kan kolla upp? tackar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.