AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
628

Värdering på en 320d -00a?

Rh
41
Rh dalle
E-39 -02a Diesel,,,
Hej har ev möjlighet att köpa en bmw 320d -00a m-sportutrustad skinn mm mm ca 15000mil lb-reggad sv-såld i mitt tycke bra skick 1 ägare sen ny nypris 347000sek! Nu är det stora problemet vad ska man betala för att göra en inte allt fördålig affär????????
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Hej..skulle kunna tänka mig 120-130 kanske.

MVH//Anton

BMW - Der Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Strax under 100kkr låter rimligt. Vad tror ni andra?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
När nya skattereglerna kring dieselbilar lär en dieselbil utan katalysator och partikelfilter bli väldigt svårsåld...

Risken är nog uppenbar att nyare dieslar som inte klarar de senaste miljökraven, blir åtskilliga tiotusenlappar billigare över en natt.

Med andra ord skulle jag personligen vänta någon/några månader innan jag köpte en sådan dieselbil!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Håller med Jaken.

PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Johab B
Jag tror inte dom nya reglerna kommer favorisera nya dieselbilar så mycket som många hoppas, visst det kommer säkert att bli billigare med en dieselbil med låga utsläpp men jag tror inte regeringen med miljöpartiet i ryggen får igenom så stora ändringar men om ett halvår så är det ju val och kanske en annan regeringssammansättning får stöd för radikalare skatter på dieselbilar.
Ang den aktuella frågan här så tror jag denna 320d är ett bra köp för 90-100 tusen bilen är lb registrerad och därmed låg skatt om man inte behöver mer än 2 sittplatser och motorn har låg förbrukning och fin vridmoment så blir säkert ganska billiga mil om den är skött i övrigt.
Rh
41
Rh dalle
E-39 -02a Diesel,,,
Ok tack för alla synpunkter!!! ska lägga ett bud på 80000sek och se vad han säger!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.