|
|
|
|---|---|
|
hejsan nu e det så att min bil laddar inte fullt om man tar start hjälp kan man åka hur länge som hälst så den moste ju ladda så mycket så att den kan driva allt men den laddar inte så ,mycket så den laddar batteriet!! har bytt batteri plus att den har börgat gnissla kan det vara generatorremmen som bara snurrar när det gnisslar så den bara laddar ibland när den får med sig kuggen?? MVh // Mange | |
| Först och främst kollar du skick på remmen och remspänningen, sen kan du mäta hur mycket generatorn ger | |
|
Jag fick problem med min bil förrgår,igår mätte jag på batteriet med bilen igång och den laddade under 12volt och gick sakta nedåt (ska ladda nästan 14volt om allt är som det ska) så jag tog ur laddningsregulatorn som sitter bak på generatorn,det visades sig att kolen var helt slut. Stack iväg till okq8 och köpte en ny och nu laddar den fullt igen,så mitt råd till dig är att kolla upp den du oxå,ny kostar cirka 200kr. |
|
| glöm ej att känna hur släpringarna känns! är dom kass kvittar det att du bytar regulator, vill du komma billigt undan bytar du bara kolen, ca 60 kr! | |
|
Sant,men mina kol stack ut cirka 1mm,och det ska vara cirka 1cm,så för mig så kvittade det inte,hade stor betydelse. Men sen är det ju oxå som "dd" säger att man ska känna hur släpringarna känns,lite svaga ojämnheter gör nog inte så mycket,men känns det för jä%*gt så behövs generatorn renoveras eller bytas ut,om det nu är detta problem du har. |
|
|
den laddar bra när man gasar sen laddar den dåligt på tomgång och laddar dåligt när det gnisslar å det e generator remmen som gnisslar torr jag så den ska jeg vell byta för jag tror den bara snurrar å drar int med generatorn MVH // MAnge |
|
| det konstiga är att ofta brukar ett av kolen vara mycket kortare än det andra! | |
| jaja,kan hända att ett va lite längre om du ska va så petnoga,hursomhelst så är det skillnad på ett 1-2 mm och 1cm = dax att byta. | |
|
ja men det e ju remen som gnisslar e det inet den so e rund å inte drar med sig ?? för när man gasar gnäller den ?? MVh // Mange |
|
| menar bara att om ett kol är mycket sämre än det andra så kan det kanske vara läge att kolla släpringarna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.