|
|
|
|---|---|
| Har letat efter vad som behövs för att få den stora färddatorn i min E39a 523 dessvärra handlar 99% av trådarna om E34ans tillvägagångs sätt! Finns det någon som vet vad som behövs i delar mm | |
|
Har funderat lite över den tanken med faktiskt. Men jag är rädd att det kostar mer än det smakar. Man måste väl byta instrumenthuset, MID-panelen, någon styrbox samt säkert någon kabelhärva. Skall säkert kodas in mot bilen också. Detta är inget jag vet utan bara antaganden från min sida. |
|
| Mätarhus verkar ju inte så jätte dyrt på skroten och verkar lätt att finna kan det räcka med mätarhus och radion med bc knapp? | |
|
Är det ingen som har svar på denna fråga? är sugen på byta till stora färddatorn - BMW E39 525i 2001 Länk |
|
| Vad jag har hört så kan man inte köpa ett begagnat mätarhus och få det att fungera utan man måste köpa ett helt nytt. | |
|
Jag har precis beställt en begagnad MID istället för min IRIS... Men det är mest för att jag ska kunna få id3 taggar från iPoden i displayen! Det ska gå att sätta in utan problem, men BC knappen på MID:en kommer ej att fungera tydligen utan man får använda BC knappen på spaken istället! Får denna på Måndag eller Tisdag kan återkomma med hur det har gått om ni är intresserade? |
|
|
peanutboy, du hade den lilla färddatorn innan allså? - BMW E39 525i 2001 Länk |
|
|
Har IRIS panelen som det så fint heter! Ingen färddator alls i panelen utan bara uppe i kombi instrumentet! Ska montera MID så jag får id3 taggar från iPoden enbart därför jag bytar... Kommer nog inte få fler färddator funktioner än innan??? |
|
| Värt att tänka på är att det är i den stora BC´n som pixlarna slocknar. | |
|
Lyfter lite; Jag har en 523 98a, med lilla datorn och IRISdisplay. Jag hoppar nog på tåget med id3 taggar och vill gärna uppdatera resten så jag även får stora färddatorn. Byta instrumenthus, behövs det? Om så är fallet, finns det något chip man behåller så man kan ha kvar mätarställning etc? Uppdatering till MID förutsätter att man köper en MIDpanel, men kommer man undan med vilken som helst, eller är det olika beroende på årsmodell/utrustning? Något annat man kan tänkas behöva uppdatera? Tack på förhand! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.