|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag nyss köpt en BMW 318i -89 som tyvärr saknar exakta antal mil sedan byte av kamrem, så för att vara säker tänkte jag snöra in ett byte nu eftersom det bara är 4000 mil på denna motor. Därför undrar jag lite saker. Var finns det billigast att köpa kamrem och spännrullar till en M40(för det är vad det är i den bilen)? Har hittat motornord, och de verkar ju vara billiga. Har de vettiga saker? Eller det kanske finns ännu billigare någonstans, då så klart om det är vettiga saker de säljer? Sedan finns det någon bra verkstad i Gävle området som utför dessa byten till vettigt pris? Kollat med bmw, men de ska ju fan ha hur mycket som helst för det. Och när man studerar så finns det tyvärr inte massa pengar över till allt med bilen att göra. Tack för svar. | |
| Det kostar 2200kr ink.moms på BMW inte särskilt dyrt, då ingår delarna. | |
| för 2200 gör bmw det gratis!!väldigt konstigt pris! | |
| tycker det låter väldigt billigt! kan det stämma?? | |
|
Har gjort det själv på min 325i förra året kostade då 2540 kr ink. delar. Jag har haft även en 318i-88 som jag tog i samma veva kostade då 2200kr på BMW. Vad skulle det kosta enligt er. |
|
| Jag var in och pratade med dem på BMW här i gävle. De skulle ha ca 4500 kr inkl alla delar. Så var fn hittar ni för 2200 skulle vara helt klart värt då att lämna den. För 2200 kr börjar man inte ens själv... | |
|
stor skillnad mellan en 4cyl och en 6cyl motor |
|
| BMW Skellefteå | |
|
Okej, tyvärr är ju skellefteå en bra bit bort... Men det är ingen som vet av något i gävle området. Som sagt det behöver inte vara just BMW verkstad, utan kan vara någon annan som kan utföra sådan här service på en bmw till vettigt pris. Tänkte böjra ringa runt, men det är ju bra om man skulle kunna få tips redan före. :-) Tack för svar. |
|
| en normal verkstad tar säkert ett par tusen bara för jobbet, sen + delarna,dom flesta märkesverkstäderna i skåne tar mellan 800-1000 i timmen, sen kan man själv fundera ut vad det kommer att kosta. | |
|
Hahahahah... Alltså jag blir inte klok... Tog en stund i dag och ringde runt till lite andra bmw verkstäder än gävle. Tänkte att då har man ett rikspris... och det fick jag på 3000 kr. Okej, då ringde jag tillbaka till bmw i Gävle för att dubbelkolla med dem om verkligen 4500 kr var rätt eftersom alla andra ligger på 3000 kr. Och vilken chock jag fick, nu hade de också ett pris på 3000 kr komplett med hela byta och delar... Det är ju ganska roligt att se vad som händer bara på två veckor, visst bmw har visst gjort revidering i sin priser i slutet av förra veckan, men 1500 kr billigare var väldigt saftigt.. Men visst jag klagar inte, och nu skiter jag att köpa delarna själv och lämnar in för byte... Men har ju helt klart garanti på jobbet då... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.