AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
863

fundera på ett motorbyte!?

an
6
analyze
328i cab -95
750iA -95
tja!
söker lite tips, förkaringar,svar gällande en 750iA -95 som jag nyligen köpt, vill dock byta motor till en 730diesel, vad mer än "motor och växelsåda" behövar man byta?
bm
46
bmwlover81
323i e21 bmw 528i e28 bmw 730i e32
Du måste nog muta bilprovningen lite? det är nog lättare att köpa 730/ 740d
i stället, vet inte exakt hur reglerna är men det är nog lite pyssel mer än själva motor vxl bytet om man säger så....

bmwlover
an
6
analyze
328i cab -95
750iA -95
jaså? är det så svårt tror du,, trode mig kunna göra det själv... var kan jag få mer klarhet i detta ?
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
själva motorbytet är nog tyvärr det minsta problemet du kommer stöta på så vida du inte vill köra obesiktat...
sök så förstår du varför!:)
bm
46
bmwlover81
323i e21 bmw 528i e28 bmw 730i e32
Det är ju bilprovningen som är din största fiende i detta fall, så mitt tips är att du åker in o pratar med nån som är kunnig där, dom borde ju veta vad som gäller hoppas man ju...

bmwlover
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Förmodligen ett tecken på att man börjar bli gammal och bekväm, men jag tycker att ett sånt här inlägg känns som om det passar in under "varför måste dom" Ta det inte som personlig kritik analyse, tekniska utmaningar är kul, men krasst är det nog billigare och enklare att byta bil istället.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Det är nästan garanterat enklare för dig att köpa en annan bil än att försöka byta motor. Inte bara är det en väldig massa jobb i onödan, du får ALDRIG den igenom besiktningen utan en massa väldigt fina papper från BMW, som BMW aldrig någonsin skriver ut...

Så billiga som E38:or före facelift är nu kan det inte vara värt ens arbetstiden att byta motor själv. Det skulle vara för mekarglädjen isf .. men hur kul är det att bygga något man inte får använda sen?

Wilhelm Svenselius
an
6
analyze
328i cab -95
750iA -95
mm. jo da,, det är iförsig sant.. onödigt att göra sig besvär när om man inte har användning för det.. men jag trode att det med besiktning inte var så SVÅRT.. har pratad med en kille som jobbar der, har säger samma sak.. bmw skriver alldrig ut sånna papper.. så det får bli EN ANNA BIL ISTÄLLET.. har inte riktigt råd med denna trots att den är så j___A skönn att köra.

men vad kan jag får sälja den för tror ni? har lite problem med v-lådan den slirar lite.. vad kan den vara värd på ett ungefär? nån som är kunnig och vill hålla på med den så hör av er jag kan tänke mig sälja den billigt.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
analyze:
har du köpt E38an från kvd bilauktioner?

BMW CS #5139
an
6
analyze
328i cab -95
750iA -95
j.l ja , det e der jag köpte bilen... den var i bättre skkkik än jag trodde faktiskt... jag köpte ett nytt betteri, byte bromsrör och bromsslangar coh slangar till nivåregleraren (stöddämparen) det som återstår är oljelekage från lådan, den slirar, och det är lite svårt at fi i växeln.. annars fungerar den ganska bra.. men det är bara det att jag inte trodde att försäkringen skulle bli 42000 :( men men får se,, imorgon skall den in på verkstad, de får kolla om lådan går att fixa,, annars så har jag hittad en annan från en 750 för 8000;-

men en sak till... på bildelsbasen så står samma betekning på båte 740 lådan som på 750 lådan.. nämligen 5hp-30 . men de på bmw säger att det inte är samma låda? nån som kanske vvet bättre än så?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.