AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.136

Lease - vilket upplägg är bäst?

Ska lease (företagslease) en ny bil nu och undrar om nån som gjort detta förut har tips på vad som är bäst vad gäller bank, storlek på förstabetalningen, restvärde etc.

Banken rekommenderade 10% i förstabetalning, och 50% restvärde. Är detta bra eller vad tycker ni andra?

Ska man ha ett högt eller lågt rest värde? Lågt = möjlighet att köpa den privat under marknadsvärde och sälja med vinst, högt = mindre att betala varje månad.

BMW finans eller finns det någon bättre?

Vad tycker ni andra?
Tips uppskattas.
Jirar
Restvärdet skall ju sättas litegrann efter hur mycket man kör på ett år, kör du 4-5 tusen mil om året och har 50% restvärde så är det ju bara att räkna ut själv hur det kommer att se ut om 36mån.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ingen första förhöjd inbetalning och dåslipper firman göra bokföringsmässiga aktiviteter över längre tid. Restvärde på 30-40% efter 24 el 36 mån. Bättre att få igen pengar efter leasingperioden än att betala in. Se till att slippa uppläggningsavgift och avi avgift många små droppar blir snabbt en stor pöl.... Aut5ogiroupplägg är argument som talar för sånt. Jmf din bank och tex BMWfinans den som man kan få bästtotalvillkor hos blir din leverantör:)
Även bilförsäljaren kan ibland påverka med bra finanstips. Fick ½%ränterabatt vid köp av 740D när jag ställde 2 lev mot varandra.
Lycka till
Asken
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag skulle nog ringa runt til några finansbolag och be om offerter....

Mats
BMW CS #5847
Tack!

Nån som har tips på bra finansbolag?

SEB Finans
BMW Finans

Några mer som ni kan rekommendera?

Tack Asken. Är det verkligen så farligt med att ha en första höjd månadsavgift?
An
291
Antiloop
E38 728iA
Jättebra med en första förhöjd avgift! Själv lade jag upp ett leasingavtal på 24 månader med 10% första månaden och 17% restskuld. På det viset hade jag alltid ett högre värde i bilen än vad skulden var. Mkt högre månadskostnad dock...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.