AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.652

Sänkning med "fjäderspännare 2" E46

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Tjena alla! Har varit o sänkt min E46 328:a för diverse tusenlappar men tycker ändå det saknas nån centimeter i bak o funderar därför på att fixa det sista lilla med ett par fjäderspännare men vart fasen kommer man åt fjädrarna??? Någon som vet? Tacksam för svar.

ME
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Fjädederspännare ala biltema? Det annvände man på på 2000:- bilar när fjädern började säcka ihop.
Tänk på att fjädern sätter sig någon/några cm efter en tid!
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Helt medveten om att detta e riktigt B men va gör man vill ju inte byta fjädrar för ett par tusen igen...

ME
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej

Kapa och värm fjädrarna till rätt passform. Vet att många anser kapning vara brutalt och oseriöst. Görs det på rätt sätt är det ok enligt min mening.

Att montera fjäderspännare och åka omkring med monterat känns lite farligt.

Mvh / Wallace
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Jag skulle inte göra något av det, men om jag var tvungen att välja mellan fjäderspännare och att kapa & värma så valde jag ju fjäderspännarna... det går att återställa och man riskerar inte att ändra fjädrarnas karakteristik med uppvärmningen... Fjädrarna är ju först spunna (heter det så?) och sedan härdade för att få rätt egenskaper, om man värmer dem så förstör man härdningen, om än bara i änden av fjädern så iallafall...
th
141
thorphedo
525 - 91b
släng i 150 kilo sand i bagaget,billigt.
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Dyrare förbrukning... =) Fjäderspännare a´la Biltema 29.90 X 2...

ME
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Att kapa kan väl vara OK, men att värma dom mer än nödvändigt verkar ganska dumt.

Jeppe
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Tror inte spännare funkar på en BMW. Fjädern är så tät. Jag håller med om att spännare hör till gamla Volvobilar.

Mr C
ska du dit med en sån så kan du ju likaväl kapa fjädern den lilla bilen. mycket enklare.

FAst jag tycker personligen att bilen ska ha det stuket, det ser dumt ut om man sänker lika mycket bak som fram, fram ska däcket slicka skärmen, men inte snyggt när fälgen är innanför skärmen bak.

Man brukar ju alltid ha nånting där bak, eller en passagerare i baksätet.. skippa det tycker jag.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Du kommer att få en tvåa på besiktningen om du kommer dit med fjäderspännare (om de inte missar dem vill säga)! Jag vet en Volvoägare (!!!!) som fick ombesiktiga sin bil för detta.

Jag skulle personligen aldrig vilja ha en sådan billig och otillförlitlig lösning (kan lossna/gå sönder och skada delar) som hindrar fjäderns naturliga funktion på min bil. Men det är ju upp till var och en att välja!

Ha det!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.