|
|
|
|---|---|
|
Har fått pris på mellan 4-6000 för att dämpa under hjulhusen samt alla fyra dörrarna på min 320 med asfaltmatta samt eventuellt komplettering med dämpmassa där man inte kommer åt me matta. Ska man bara köra på och betala eller finns de billigare och kanske lika bra alternativ i stockholms trakten? Vill främst göra detta för att bilen ska få tystare kupe under körning. | |
| Jag tycker priset låter rimligt med tanke på arbets insatsen ett sådant jobb kräver , vem har du fått detta pris hos? Om du vill ha billigare får du nog göra det själv skulle jag tro , räkna dock med att det lär nog kosta närmare 6000 än 4000kr. | |
|
Okej, har dock hört att asfaltmatta är grymt tungt, kanske ökar bensinförbrukningen mycket? Samt att det drar åt sig fukt enligt en del...(?) Killen ja snackade sa att de va mycke bättre än t.ex dessa olika dämpspray-geggorna typ dbAxe man kan köpa... kanske stämmer |
|
| Ang priset så ringde ja runt lite bara o kollade.. men kanske va närmare 6 än 4 :), hantverkarfolk är ju lite så där.... "ja de drar ju iväg till en sådär 5-6 tusen" ..... sen när man väl ska betala brukar de ju sällan bli de billigaste som gäller | |
Robsarve |
Fukt? i Bitumen? -Nej. Väger gör det ju, det är själva ideen... Det är inte särskillt svårt att göra, men tidsödande. |
| Frågan är om man t.ex. genom db-axe får samma genuina känsla i dörren när man stänger den som man får med asfaltmatta. Den massan lär ju väga lite också iaf. I så fall kan man väl lika gärna smeta in karossen me de istället för mycket tyngre mattor.? | |
|
Jag tror du behöver lägga lika tjockt lager med db-axe som asfaltsmattan är tjock för att få samma resultat och då blir vikt ökningen ung den samma. Det blir nog också dyrare då det går åt ca 1lit per dörr a 250kr litern Länk jämfört med asfaltsmatta. Det bästa är kanske asfaltsmatta på dom stora ytorna och dämp massa där det är svårt att sätt mattan.Det blir billigare om du köper t.ex den här massan som säkert är lika bra:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.