|
|
|
|---|---|
|
Har sökt lite men har inte riktigt hittat det jag letar efter. Om man vill byta cd spelare i e46:an (alltså sätta in en Alpine t.ex.) går det? Om det går hur gör man/ och vad behöver man? Kan man få cd spelaren att funka med m.ratten? Tackar för svar? | |
|
Funkar fint. Jag har bytt min orginal till en Alpine. Du behöver en plastram som du lägger runt din nya stereo denna fyller ut hålet från orginalstereon, dessa finns att köpa hos bilstereohandlare. För att få rattknapparna att funka köper du en adapter som du stöpslar mellan rattknapparna och stereon. Jag vet inte om alla tillverkare har såna här, men till min alpine fanns det iaf. //Ztefan |
|
| Tror att du också behöver en adapter som gör om från BMW:s kontakt till ISO som alla nya cd spelare har idag , då blir det plug'n'play. | |
|
Brl t.ex säljer adapter kablage och även monterings ram. Brc har interface för ratt styrning:Länk Är dock inte hundra på modellen så ring först innan du beställer ngt! |
|
| tack för svaren, precis vad jag behövde veta innan jag gick på köpte någon cd =) | |
| vet någon vad det för fel når cd spelaren säger nodisc fast man har cd skivor i | |
| kan vara så att det är en skiva i mp3 format du har lagt i och att din stereo inte tar sådana. mvh elias | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.