|
|
|
|---|---|
| Som rubriken säger har alla 535:or lamel diff orginal??? | |
|
Tillval. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
På alla E28 535i och M535i va diff monterat orginal på alla andra 5 serie modeller som E34 förutom M5 va det tillval |
|
| men ska tilläggas att den diffar väldigt lite tror de är en 20% eller nått. | |
| Vad tycker ni man ska ha för diff då??? | |
| det är diff på alla bilar. | |
| haha. ja visst är de diff på alla bilar men inte diff-spärr. Svetsa din orginal. | |
| Mne det smällerbara och håller på....Men kan man inte spänna org diffen med tjokare schims lr nåt??? | |
| Jo de kan man ju på nått sett har aldrig skruvat med en sådan diff.. det är bara att pröva... | |
|
Kolla på: Länk M V H Johan |
|
| ja de va ju de jag menade :P | |
| alltså- för att alla nämner ordet diff som något tillval.. det va bara kul tyckte jag =) | |
| men blir det inet trögare och på så sätt "tar det effekt" Lr??? | |
| en lamelldiff tar inge mer effekt , du får ner det bättre i backen med den | |
| Du menar att de går trögare. svar nej. spänn inte för mycke bara så de diffar 100% | |
| Okej då tror jag att jag kör på det och ser hur det går... | |
|
Om det diffar 100% så har man ju 0 bromsverkan på diffen. Standard på BMW:s diffbromsar så bromsas det 25% (helt muppigt att mäta i %, men så gör BMW). Spänner man upp bromsen så den bromsar 100% så kan man likagärna köra AGA-diff (svetsat), och det är värdelöst om man vill kunna svänga på asfalt. /Jesper |
|
| Men kan jag spänna en vanlig orginal diff från 325???? | |
|
Peter_sotarn: Nej det kan du inte. Du måste köpa en annan diff. ___ E36 325i E30 318i Jag trivs bäst på sladd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.