|
|
|
|---|---|
Danne L |
Finns det några sånna? har letat en massa men inte hittat någon annan den m5 "tejpbiten" som sitter på bagageluckan tänkte om det fanns någon liten variant med bromsljus någonstans? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Denna hyfsat utan att vara vulgär. ///MVH Hasso Länk |
Danne L |
exakt en sån där jag var sugen på vet du var dom säljer den vingen? |
| Finns liknande på: Länk | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej möjligt att den funnits BMWs sortiment bilen stog på försäljning hos BMW solna för några år sedan. Den var faktiskt snygg ///MVH Hasso Länk |
| Finns inte den där i BMW's egna "kjolpaket"? - tror den går att köpa lös också. | |
Jo jag misstänker att det är denna med eller utan bromsljus. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Det stämmer, jag såg oxå en sån vinge i nån gammal tillbehörskatalog till E39, svindyr var den dock. Men jag undrar hur kan en sån böjd vinge skapa vettig downforce, den är ju inte platt liksom...lite fel av BMW att kalla den aerodynamisk... Vill man ha en snygg avslutning på bakluckan och samtidigt bättre aerodynamik, ska man välja den plattare vingen, tycker jag, typ som Carl tipsade. Har har du en liknande oxå: Länk BMW 4EVER Bilen:Länk Länk |
|
Danne L |
tackar för tipsen tänkte passa på att fråga också om tips på hur man fäster vingen för minimal skada på bagageluckan jag vill absolut inte borra några hål i den på e34an jag hade så satt den 2 små vinkeljärn runt vingen och bagegeluckan och satt fast på det sättet det satt små skruvar på undersidan som tyvärr gjorde märken på undersidan av bagageluckan finns det någon ännu smartare lösning än det? man kan väl inte bara sätta sicaflex (eller hur det nu stavas) och hoppas på att det ska hålla? |
|
hej hopp:) Vingen som Hasso länkar till hör precis (som sagts) till 5-seriens dynamikpaket. Den finns att köpa lös också. Hittade den i min Bmw broschyr alá E39. Tyvärr stod det inte vad den kostade, var ngt textfel i prislistan. Tycker också den är lagom diskret till skillnad från Hamann, Schnitzer m.fl. Är dock nöjd (än så länge:) med original M5 vingen. Vh/Kermit. |
|
|
Kollade i min prislista jag har från bmw 2500 för Aerodynamik vingen Bestnummer 82639407928 Tycker den är klart den snyggaste vingen på E39 funderar på en Sj och 2500kr är Billigt vad kostar andra vingar? dom ja själv har sett har varit asdyra, den ända som ja sett som var billig var Riegers vinge och den var Fuuul ! samt många andra "hoppbackar" lr vad man ska kalla dom. |
|
Danne L |
då blir det att beställa en sån jag gissar att vingen man beställer av bmw inte är lackad? |
| Det brukar ibland gå att beställa lackat o färdigt, annars är den normalt grundad bara. | |
Du kan beställa den lackad i bilens kulör hos BMW. BMW råkade lacka min lilla M5 vingen till 528an fast jag beställt utan lack :) jag fick lacken "gratis" i princip då.Den stämde hyfsat också. Förmodligen nått klister som håller den, använder man samma klister som man limmar rutor med så sitter vingen ordentligt fast och går hellre sönder än lossnar om någon försöker sno den. Inte omöjligt att det ska borras i luckan, ändå om bromsljuset ska ha kablage uppdraget. Begär att få monteringsanvisningen utskiven som ska följa med. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.