|
|
|
|---|---|
Danne L |
Tjenare jag har märkt att min 528 (e39) börjar svajja lite i guppen så jag gissar att det är dämparna som börjar bli dåliga? det passar rätt bra för mig eftersom jag hade tänkt köpa en sänkningssats till bilen och sätta på ett par 20" fälgar om vi börjar med fälgarna så har jag ett par 18" nu som jag tycker ser lite för små ut på bilen så det blir att investera i ett par 20" istället Vad ska jag sätta för däck på fälgarna så det ser riktigt maffigt ut men inte så maffigt att jag inte kan lasta mycket i bilen utan att det börjar skrapa i gupp m.m sänkningen då...hur mycket ska jag sänka för att slippa att det skrapar i men endå får den maffiga looken? har ni några förslag på bra och prisvärda sänknigssatser här eller i tyskland får ni gärna tipsa om det med Hoppas någon e39 ägare har tid att hjälpa mig med dessa frågor |
|
Gå in på mds.se dom har ställbarafjäderben till ett oslagbart pris.... Du kan själv välja sänkning mellan 30-120mm... Lycka till... Mvh/Joni Min pärla Länk |
|
|
Tja om du ska ha 20" då hamnar du på låg profil som 20 dvs t.ex. 235/30 R20... Jag tycker att 18" skulle vara fint för komforten o väghållningen o däck är inte lika dyra o sällsynta... 20" blir "hårda".. Sänkning är också lite svår att välja... 30/10 låter lite men med 60/40 kan bli det ett o annat skrap här o där... 40/20 är nog den bästa tycker jag... MVH Grabber |
|
|
Jag rekomenderar att du kör med 19" på E39. Jag personligen tycker att det ser snyggast ut med de linjerna i karossen. Hur som hälst... släng gärna ut lite bilder när du bestämt dig. DANNE Min bil: Länk |
|
Danne L |
om jag köper 19" fälgar då och kör en sänkning på 40/20 vilka däck får jag då på |
|
Om du ska köra med 19" fälgar så blir det typ 235/40 däck för att du ska behålla max tillåten rullomkrets. Från 18" och uppåt blir redan rejällt stötigt, då ska du undvika alla stenhårda coilovers om du inte vill förlora all komfort... Om du vill lasta tungt/köra aggressivt - H&R sänkfjädrar passar bäst för sånt, de är progressiva men ändå hårdast. Här kan du räkna på olika fälgdimensioner: Länk BMW 4EVER Bilen:Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.