|
|
|
|---|---|
Grubbe |
En bekant har köpt/ska köpa mina gamla stötdämpare och fjädrar till sin 328 coupé. Det verkar som att hans topplagring inte passar på M3:ans fjädrar. Jag har KW justerbart på min nu, men man använder M3:ans original topplagring så jag ska ta isär det igen och skicka mina original till honom (så hoppas jag att bultindelningen är samma bilarna emellen iaf). Men då till min fråga. Vart kan jag hitta justerbar topplagring till min bil som passar på Kw:s fjädrar? (samma dimension som original alltså). |
Grubbe |
Vad jag menar med justerbar är alltså så att jag kan justera cambern. |
|
Topplagringen är skild från övre fjädertallriken. Så det är bara att köpa en ny tallrik på BMW. _______ //Niklas |
|
Grubbe |
Var den verkligen det? Jag minns inte riktigt hur det var då jag bytte... Men vafan, jag testar med det. :) Om någon har tips på vad jag ska köpa för att kunna justera cambern så är det bara att hojta till! |
|
Behöver du kunna justera cambern när du inte ska köra bana med den? _______ //Niklas |
|
Grubbe |
Koni: Japp... Jag kan nog sänka ytterligare lite mer med en mer aggressiv camber än vad original kan erbjuda. :D Mina 225:or som jag hade sett ut är ju restade till i Juli så jag måste köra med 235:or fram och det blev lite bredare än väntat. Så jag hoppas att det inte gör något om jag styr in hjulen lite extra under skärmen. :D |
|
Vet inte om dom ser ut likadana som M3E36 3,2, för isåfall kan man byta sida på dom så får man ca 1° mer negativ camber. Vet ingen som säljer justerbara i sverige, men Turner har ett par modeller Länk _______ //Niklas |
|
Grubbe |
Tack så mycket för tipset. :) |
Grubbe |
Inga fler bra tips om vart jag kan handla? :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.