|
|
|
|---|---|
| Har ett skitkonstigt klonk-ljud i fram vagnen på min e30 IX som hörs jättetydligt när man kör på ojämnheter. Har besiktigat bilen med detta missljud men dom kunde inte hitta nåt fel... D är nästan så att jag skulle vilja misstänka att d är lagret som sitter i stötdämpartornet som är glappt. Kan d bli glappt? Nån som råkat ut för d eller har nån annan gissning vad d kan vara..? D är relativt nybytta fjädrar å dämpare. | |
| jag hade samma nyss.. inrespindeleden var ytterst lite glapp men lät ändå mkt på "tvättbrädeväg". | |
| Men går d å byta bara spindel leden eller måste man byta HELA undre bärarmen? =dyrt!!! Har hört att d ska gå å pressa i ny led i den gamla armen...? | |
| ja spindelleder kan man pressa i nya , behöver inte byta hela länkarmen. | |
|
Tjena Chrille. Har samma problem och det uppstod efter att jag hade bytt fjädrar och dämpare. Då du inte fick ngn anmärkning hos bilprovningen låter det otroligt att du skulle ha en glapp spindelled. Ditt problem kan sitta antingen i fjäderbenslagret eller i krängningshämmarstaget. Har själv bytt dessa utan att missljudet försvunnit. Misstänker nu att klonket uppkommit därför att jag kanske inte dragit åt manschetten som håller fast stötdämparen tillräckligt hårt. Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.