|
|
|
|---|---|
|
Har lyckats bryta bort innerbakspegeln från framrutan. Denna olycka lämnade ett litet "hål i framrutan! C:a 2 cm i dia. å halva ruttjockleken djupt! :( Glaset som lossnade från rutan sitter fortfarande kvar på backspegeln! Så min fråga e om de bara är att limma dit skiten igen? Vad för lim, två komponents eller? Tacksam för svar! | |
|
Har du någon kompis som installerar larm dvs glaskross detektorer så finns det lim som sitter som berget i just glas. Annars är det väl bara att åka till glasmästaren han har kanske idéer. |
|
| ok , tack! | |
|
Finns att köpa glas lim som man monterar fast speglarna med normalt. Borde funka för att limma tillbaka din glasbit me. Välsorterade biltillbehörsbutiker brukar ha de hemma. -Phil |
|
|
Jag köpte ett lim på Mekonomen till min "DKW" för just detta ändamål. Nu kommer jag inte ihåg märket på limmet men det var något av de mer kända kvalitetsmärkena. Funkade kanon trots minusgrader utomhus. Det enda pyssliga var att aktivatorn (tvåkomponentslim) sitter i en liten fiberduk som måste klippas till efter formen på fästet. Kostade ca 65kr. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Tack för alla svar! Gjorde dock så att jag ringde glasmästaren idag! Fick pröjsa 100 kr för att få den ditlimmad igen! :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.