|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Iaktog rökutveckling någonstans bakom/under plastinnerskärmen i höger hjulhus fram. Rök tog sig också runt plastsargen kring höger dimljus. Vid en snabb okulärbesiktning konstaterades att ingen källa till rökutveckling finns i motor utrymmet. Vad finnes bakom höger innerskärm i plast??? Nån som varit där och rotat?..tacksam för tips innan jag börjar skruva. Mvh Skalman | |
|
Hej igen. Detta handlar om E:38 Adios.. |
|
|
Är det inte bara vatten som hamnat på den varma bromsskivan? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej Erik. Nej. brändkabel doft och en tjock tät rök. Var ut och startade bilen nyss då fick jag upp "Motor FailureProgram" och motorn gick bara på 6 cyl (EML). efter ett par omstarter så gick den på 12 igen... vad finns det för elektronik på den delen av bilen som påverkar nödprogrammet??? (Bakom innerskärm och under täckplasten strax bakom höger dimljus) Mvh Skalman |
|
|
Hej igen. Jag har nu hittat felet... det visade sig att AC kompressorn? har gått tom på gas pga ett hål i ett av rören till densamma. under mina provkörningar av systemet det sista dagarna så har kompressorn gått torr = överhettats med kortis som följd. Kontakstycket hade återgått till pulverform. Det ser ut som att bottenstycket går att plocka bort på kompressorn, kanske någon som har en schysst liggande. Mvh Skalman |
|
|
skalman! de skall ej kunna hända att kompressorn förstörs när den körs utan gas.. finns inget tryck i systemet skall den inte slå till alls! skulle tro att magnetkopplingen är kass, förmodligen kortslutning i den... BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.