|
Sida 8 av 22
|
|
|---|---|
|
Har samma problem gaellande den daer jaevla lufttryckssensorn - typ en gang i manaden. En gang fick jag det i 200km/t pa Autobahn...! JE1; Gaellande din prestanda av 650-700nm tror jag pa naer jag ser det svart pa vitt = provbaenk! Att aendra slutningstider pa insprutare, dvs mer diesel ger dig inte en sadan oekning. Koer sjaelv med box pa min diesel, som ju haevar in mer diesel aen vad jag tror en aendring av oeppning/staegning av spridare/insprutare goer, vilket ju knappast kan resultera i en sadan effekt-oekning. GUIDO; Har du 'skonat' pa dina M5 19 tum. Var sjaelv pa vaeg o koepa M6 faelgarna men hoerde fran manga hall, att ET maste vara mellan 16-19 foer o fa pa 9 tums 265 bak pa E61 pga luftfjaedringen. Hur gar din 550i annars, kommer byta snart med vet inte om det blir en diesel igen (535dA) eller en bensinare (550i). Har/hade en 540IA som jag tyckte gick raett OK!! Men en 550i med naestan 500nm och 367hk......snabb? |
|
| Hoppe: Det är Dunlop SP01 som sitter på. Har själv inte råkat ut för punktering med varken RFT eller vanligt däck så jag kan påstå att RFT är så överlägset. Just nu känns ändå som att RFT däckens halvdana vägegenskaper skapar mer fara än den säkerhet RFT funktionen skall ge. | |
|
Domsten: Att iDrive är olika mörk beror oftast på att det är en LCD display of de är temp känsliga. Mörka när det är kallt och ljusare/normala när det är varmt. Det sitter även en liten sensor i nederkant av displayen som känner av omgivningsbelysningen. Att den varnar för temp i bland beror på att den känner av hur hastigt tempen sjunker. Har nu satt på 124 fälgarna från en E60 och det funkar bra. 275/35-18 bak och 245 fram. Det tar i när du har bilen upphissad, men det blir ca 7-10mm space när bilen är i normalt läge. |
|
|
Hej grabbar, det visar sig att däcken som sitter på mina fälgar 255 resp 285 som M5:an har är lite stora!! Detta trotts att däckhandlaren har lovat att det skulle funka - så nu blir det till att beställa 245 resp 275 samt med lite lägre profil också!! Men däckhandlaren är reko så han ordnar allt till mig!! Det blir nya om någon vecka förhoppningsvis och då får vi se! Marineutter - 550:an är roligare än jag trodde - den har automatlådan som passar perfekt till motorn! Jag har haft M3 E46 samt M5 E39 tidigare som är rätt jämförbara prestandamässigt men 550:an slår dom båda som året runt bil!! Nu har jag bara haft några veckor så jag har inte hunnit hitta några fel ännu. Bilen har det mesta i utrustningsväg - det jag valde bort var bla aut hastighetsregleraren och panoramatakfönster. Provade dieseln också - det var ett riktigt draglok men V8:an kändes sportigare och rappare - lycka till med dina funderingar!!!! Mvh Guido |
|
wowwe |
Varför bilen var inne se tidigare inlägg och mycket nöjd blev jag. Ja en öppdatering kan ge följd fel men den senaste CIP är rätt så stabil. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
guido, det var bra att veta! jag tycker personligen att en M5 E60 ser högre ut än min E61 touring med sportpaket. då är det troligen i däcken som den ökade höjden sitter! det var lite tråkigt, för då får man leta lösa fälgar och köpa däck separat. blir ju dyrare. köpte förresten ett businessnavi igår, som kommer hem om en vecka. ska bli kul att se om det är så enkelt att montera som alla säger! mvh Johan |
|
Hej Daniel 410, Vad fick du betala för uppdateringarna? skall själv lämna in bilen för att göra samma ändringar som du gjorde. |
|
wowwe |
Byte igår till sommardäck och däckgubben lyckades repa 3 av 4 fälgar i sidorna när han monterade på rft däck. Dem får ta smällen och reparera fälgarna men vill inte betala hyrbil under tiden. Vad göra nu? Finns det någon med liknande händelse |
|
Wowwe: Jag tycker du skall hota med konsumentverket. Alla renomerade däckföretag har försäkringar som skall täcka detta, det är bara att tå på. Man kan ju också hota med att publicera deras namn i ett forum... Tänk på att du är kund, och det är dom som har gjort fel. |
|
|
wowwe: Det låter som din däcksgubbe inte har maskiner för RFT däck. Var förbi BMW i Danderyd och de har fått en ny maskin för att klara RFT däcken, mycket större och med en support arm för att den skall orka trycka upp/ner utan att skada fälgen. Vad gäller hyrbilen är det bara att stå på sig. Hyrbil eller så får de ordna med hjul du kan ha under tiden. Det är inte du som gjort fel! |
|
wowwe |
Jo dem hade den nya frt maskinen förövrigt så monterar dem en hel del till BMW återförsäljaren. Bilen vågar jag inte ställa där och kommer definitivt kräva hyrbil eller andra fälgar och däck att köra på. Jag kan ta foto så får ni se. Dem försökte köra en pinne med att det inte var dem men det var dem som monterade ditt vinterdäcken och skulle sedan byta tillbaka. Pris 1000 sek aaaarrrrrggg är jag nu |
wowwe |
Jag skall fråga min Åf om jag kan låna ett par fälgar någon dag. Men jag kokar över när han sa att hyrbil tar dem inte och dett skulle ta ett par dagar i mitten på maj när han hade tid. Men hur vet han att fälgfixarna har tid då?? Man skall aldrig uttala sig i förväg innan man sitter med alla fakta. Fixar dem inte det så får dem pröjsa allt och en rubrik i den lokala dagstidningen. |
| Dimah- Jag tror att det gick på 5000 ungefär.. Men se till att allt du beställt blir gjort. | |
|
Skall hämta min e60 -05 520 MYSTIC BLUE på Onsdag. Har sålt av min V70 så nu är man tillbaka i BMW stallet efter 3 års frånvaro |
|
|
Kona; Welcome back!! Robertj; Men funkar det verkligen med 275/35 bak!! Det är 9 1/2J va?? Det tar inte i någonstans (gupp ojämnheter etc). Eller det är 19 tummarna som man 'bara' kan ha 275/30 på 19 - 9 1/2J bak. Har funderat på M6 167 fäljarna, för de är ju bara så läckra!! Har sett 2 sedan (en med och en utan M-paket) och en touring E61 här i Holland med dessa fälgar. Ser helt enkelt FETT ut. Men då blir det till o ha 30 profil, så det blir både dyrt och stötigt - fastän det blir normala däck pch inte puckar (RFT). mvh marineutter |
|
|
RobertJ; Glömde o fråga, har du M-paket eller inte?? Kan du inte ta ett par foton på din bil med 124orna på!!! Måste se läckert ut!!!!! Mvh marineutter |
|
wowwe |
Idag när jag kom ut såg jag en pöl under bageget. Dem hade slangat bilen och fått med sig 1/4 bensin. Åverkan på tanklock plus att dem pajade låsmekanismen surt som fan. Får jag bara tag på honom så lovar jag att trycka ner slangen i munnen på honom. |
|
Någon som vet om det finns ett enkelt sätt att koppla ur strålkastarrengöringen utan att riskera andra funktioner? Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
| jag trodde jag var den enda som hade problem med elen i min e60,merän en gång har den laddat ur,bmw påstår att jag kör för lite.+uppnar dörrar och inte kör direkt!(ska man inte kunna öppna dörrarna på en sån dyr bil!??senast fick jag köpa nytt batt..nu får vi se.garantin har ju gått ut så vem vet vad bmw hittar för fel nästa gång... | |
|
Knut E: jag fick byta batteri efter 2 år och 3000 mil. Verkstaden sa i stort sett samma sak till mig. De sa också att man måste köra minst 3 mil på varje startögonblick för att inte batteriet ska laddas ur allt mer. Nu har jag skaffat en liten underhållsladdare och hoppas på så vis slippa såna problem i framtiden. Surt men det är nog bara att acceptera. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.