|
Sida 7 av 22
|
|
|---|---|
|
Run flat däcken är skit! Bytte våra efter 3000 mil mot nya icke run flat, och VILKEN skillnad!! Bilen er helt tyst nu och inte alls lika hård som den var med RFT däcken... BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Efter att ha sett testet av RFT och PAX-systemet kommer jag fortsättningsvis att köra på RFT. HELT överlägset rent säkerhetsmässigt. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
| Hoppe, har du någon länk till testet? | |
|
I AutoMotor&Sport nummer 12 2005 finns testet i skriven form. Har även sett rörliga bilder på webben men hittar inte dem nu. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
andha45 |
Däck och säkerhet är alltid klurigt. Sista säsongen på vinterdäcken är säkert mycket farliga är att inte åka run flat men man kan ju inte byta vinterdäck varje år... jag tycker bara det är synd att förstöra komforten men visst är RFT bra för säkerheten. |
Dieselspisen |
Nån som vet om ¨M aerodynamic kit¨ till en E61 funkar tillsammans med avtagbar dragkrok.Dvs om bakspoilern lämnar plats för dragkroken? Hälsn. Lasse B. |
|
Var nyss på en autoriserad märkes verkstad i stockholm. Jag hade bestämt tid för en del småjobb , som skulle ta ca 40 min. Det som skulle fixas var följande: *Spärra de nycklar som är på vift. *Beställa ny nyckel *Byta olja *Ställa in halvljusautomatik *byta språk på talsystemet från tyska till engelska *aktivera mp3 Det som skulle ta ca 40 minuter tog i själva verket 3,5 timme. Fick veta att Mp3 "kanske" skulle gå att fixa vid ett senare tillfälle. När jag åkte hem var fortfarande talsystemet på tyska. När jag ringde tillbaka så blev jag upplyst om att jag kan ändra språk själv, trots att dom hade tagit betalt för att göra det (vilket ej blev gjort). Summan av kardemumman: 40 minuter förvandlades till 3,5 timmar och av de jobb jag beställt blev 50% utfört. (suck) |
|
|
Dieselspisen: Åker numera E60 530i -05 med M-paket och har avtagbar dragkrok, inga problem här-- Stor skillnad komfortmässigt och mellan nya 3-an och 5-an och är numera en nöjd BMW ägare igen. |
|
|
Diselspisen: Det blir en lucka om man har M-sport paketet och drag. Till E61/60 finns bara Vestfalia, avtagbar vad jag vet. (Fick min nya kärra idag och kroken är svartmålad nu mer :( Den var mycket snyggare på förra kärran, gjuten fräst alu!) |
|
|
daniel410: Jag hatar verkstäder... Samma sak varje gång, med mindre man är med och står och talar om vad som ska göras! Talstyrningen kan du inte ändra själv! Det måste de göra... Har du navi i din bil? I så fall vilken ? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| sim- Jag har buissnes navin... | |
|
Hoppe: Efter 12 mil med RFT så kommer jag aldrig att köpa fler sådana däck om de inte gör något radikalt åt dem. Nu är de 245 fram och 275 bak, men den går inte alls lika trevligt som min gamla E61 utan RFT. Den känns seg och som den drar kors och tvärs. I början undrade jag om man missat aktivastyrningen, den är så hiskeligt mer tungstyrd med M-ratt och dessa hjul. Har kollat och det är monterat. |
|
|
daniel410: Då ska MP3 fungera utan problem ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
wowwe |
Fick tillbaka bilen idag från service efter uppdatering till den senaste mjukvaran. Äntligen fungerande MP3 som man har blivit lovad. Annars tycker jag att bilen känns något piggare med bättre gasrespons och betydligt piggare i bottenregistret. Växellådan känns mer aktiv och liger inte lika lågt på växlarna i D som innan. |
|
Robert J: Fabrikat på däcken? Själv har jag Bridgestone 245/45-17 sommar och Goodyear 225/50-17 vinter. Ljudnivån är nog det enda jag kan klaga lite på. Däremot så är E60 grymt känslig om att ha rätt hjulinställning, talar av egen erfarenhet. Kör, som jag sagt tidigare, 500-600 mil i månaden. Många mil har det blivit, och många däck av olika fabrikat på olika bilmärken. Kan utifrån mina erfarenheter inte döma ut RFT så kategoriskt som många andra gör. Sen gör vetskapen om RFT-däckens funktion mig tryggare på vägen. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
| wowwe-..precis så önskar jag att min bil vore... | |
|
Wowwe; Har bara snabblaest igenom denna traden, men jag fick med att du fatt tillbaka din bil, och att denna nu uppdaterats i automat och motor? Enlig dig en foerbaettring? Uppdaterade du bara foer uppdateringens skull, eller vad det 'fel' i automat och motor? Jag har en E61 2004-08 525dA som visserligen gar mycket bra, men taenkte kanske att man ska be dem uppdatera mjulvara vid naesta stora service. Har dock hoert att en uppdatering aeven kan orsaka foeljdproblem...????? Nagon erfarenhet??? VIlken verkstad i Skane aer det du syftar pa? Bor sjaelv i naerheten av Ystad. Domsten; Grattis till en Z4M...mums!!! Haller tummarna att det inte blir ett Mandags exemplar....men vi laer ju aldrig veta...:) |
|
|
Hej, nu är jag precis hemkommen efter bl.a. bilmässan i Stockholm. Kort sammanfattning: Maseratti Quatroporte --- vilken bil!!! Jaguar XK --- vilken bil AUDI S6 - --- vilken bil Chrysler --- vilka montertjejor Min BMW hade inte så många problem, ju förresten, fick fylla på 1l motorolja efter 2000 mil. (Jag har aldrig behövt fylla på olja på mina andra nybilar som jag har haft) och jag fick ett fint stenskott i framrutan i Stockholm Jag har kört ca 1500 mil på RFT och har inte haft några klagomål om däcken, men jag hatar däcktrycksenorer som varnar titt som tätt. |
|
|
Jag har 2 frågor till forumet: 1) Har ni också problem infodisplay att den är olika ljus när man startar bilen (slumpartat) 2) Har ni också problem att ibland varnar bilen för halt väglag om temp sjunker under +3 och ibland blir det ingen varning als (även detta slumpartat) |
|
|
Min bil varnar alltid vid +3... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.