AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
139.784

E60-tråden Diskutioner och meningsutbyte

Sida 5 av 22
Je
32
Jere
F10 520D Xdrive A - 2014
Problem:

JMC
Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
Guido-Fasen vad nice.. Har du ingen bild på dem..monterade? Vart köpte du dem?
Killen i Jönköping verkar ju inte ha några 19"-20" på sin hemsida
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
hej!

jag tror personligen en E61 med sportpaket skulle se hur snygg ut som helst med M6-fälgarna monterade. de jag menar är dubbelekerfälgarna som satt på exemplaret vi provkörde. Detta verkar inte vara så fruktansvärt dyra, eller vad man nu ska säga om en komplettuppsättning som kostar c:a 3000 euro på BMW i tyskland. Det är snuskigt mycket pengar, men faktiskt på gränsen till prisvärt för orig 19" med värstingdäck på.
jag tror bilen skulle tjäna rejält utseendemässigt på 19", för 18" ser nästan lite små ut på bilen. jag skulle gäena se en bild med 19" monterade på en E61!

mvh Johan
Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
Samma här..vill se en E60 med 19 eller 20.. utan sänkningsats..nån som har nån bra bild?
JE
28
JE1
530DA -05 E60
Såja, äntligen klar!
Som jag skrev tidigare i tråden så skulle jag modifiera min 530D E60 en aning, och nu ska bilen ha bilen 290-300 Hk och 650-700 Nm vrid.
Ska bli intressant att se resultat från bromsning.
Jag har bl.a. använt mig av en teknik som bara förändrar tiderna insprutarna är öppna och inte bara simpelt höjer railtrycket som så många tuners och "optimerare" använder sig av.
D.v.s. denna teknik låter bilen bibehålla sitt CR-standardtryck och medför därmed medför ingen stressning av pump och dyl...

Har dessutom gjort en sändare som jag kan ha i nyckelringen där tuningen kan slås av/på och höjas i flera steg. Den blev riktigt lyckad och smidig så jag kommer nog att ha sådana i mitt sortiment.

Och....pärlan går riktigt riktigt bra, det kan jag lova! ;)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Johan: på din tidigare fråga om utökad klima ingår i M-sportpaket så är svaret nej för jag kollade på en 530 med M-sportpaketet som hade det mesta i utrustningsväg men manuell klima.

Bra tråd för oss som så småningom tänker uppgradera till E60/E61. Verkar ju inte vara helt problemfritt ;)

___
//Ulf
Je
32
Jere
F10 520D Xdrive A - 2014
Problem med bilen:

Vid uppdatering till CIP 17.xx:
På listan som jag fick ser man tydlig att några av dom stabiliserings program kunde man inte installeras rätt efter flera försök, så 5 olika positioner visar fel,
- Vid svingningar 90 grader och efter, hörs/känns ofta stark broms verkan för att rätta läge fast det fanns ingen is eller liknade,
- Vid körning (som jag känner efter snön/is är borta – jag märkte den i lördags) känns som jag är på isen hela tiden verkligen skrämmande känsla – tro mig (jag är ingen nybörjare och jag kört bara vilt and lugnt, men den måste ha någon lågisk förklaring antigen spindlar, länkar, den BMW-s kända styrning eller som sagt programmering
Jag blev lat att lifta bilen och kontrollera dom första möjligheterna, men jag är mest orolig om problemet är BMW-s styrning eller software. Om någon vet effekter på dom två jag är tacksam, möjligen jag skulle inte köra mer.

MVH

Jere

JMC
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
fast det är utökad klima i min, men det kanske beror på att den har option 534? personligen skulle jag vara försiktig med att köpa en med "lilla" kliman, för funktionerna i den "utökade" är de funktioner som alla E39-ägare redan har vant sig vid. en aning förvånande att den inte är standardutrustning!

mvh Johan
gu
56
guido
550ia touring 2011 (MY2012)
550ia touring 2006

daniel410 - då jag har M-paketet på bilen tror jag nog att det blir snyggt, så fort jag får dom monterade så kan jag ta ett kort och skicka över, köpte dom av BMW-handlaren!

Guido
Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
Ja..det kan inte bli annat än bra... väntar med spänning på bilder :)
wowwe
Då var det dags för lite service koll på min bilen. Följande grejer skall åtgärdas
1:Gnisslande bromsar
2:Anligande broms när man svänger
3:mycket hög bräsleförbrukning 1,55 i stan tidigare runt 1,35
4:små vibrerande motor vid kallstart, till 95% så försvan det vid den förra uppdateringen
5: Panelen till kliman knakar
6: Stänga av bältesvarnaren
7: MP3 funktionen skall aktiveras
8: Ingen pilanvisning till Navin längre när man använder karta

Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
Hjälp mig nån... Har så svårt att bestämma mig ang. fälgar.
Ena dagen vill jag ha djup fälgbana (högglanspolerad).
Andra dagen vill jag ha ekrar som går ända ut till däcket.
Vad tycker ni?
wowwe
Gå in på E60.net och där hittar du tonvis med bilder på bilar med olika fälgar.
E60 passar inte i mitt tycke med djup fälgbana. Snyggast är nog Hartge Classic2, 166m5 och Breyton Vision

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
M172 19" är så snygg på E60/61 :)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
sim- hmm .. den benämningen sa mig inte så mycket.. e det bmw originalfälgar?
Hartge? Hamman?
:)
Hejsan!

Har en nästan fullutrustad BMW E60iA -04, saknar pdc, stora navin och komfortstolar (men då fick jag sport istället), allt annat finns vad jag vet.

Vart kan man se vilken CPP man har? (Tror min är gammal, ingen mp3)

Har läst alla era inlägg men inte lyckats tyda ut om det bara är en inställning för att få igång 3d visning i navigationen? Jag har mellanstora navigationen om jag förstått era diskussioner. Har iaf en dvd med hela europa på.

Någon som haft några allvarliga elfel på sin E60? Jag fick ett nyss idag, bilen började larma om att jag hade krockat, airbagens varningslampa tändes liksom varning att bilbältena inte användes, och det värsta var väl att bilen ringde sos. (Bra om det skulle behövas men jobbigt när det faktiskt inte var något fel). Ringde BMW och de sa att de aldrig hört om felet förut men rekommenderade mig att inte köra 1 meter till. Tur att garantin gäller än.

Som sagt, någon som hört talas om något liknande?

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

daniel410: Länk

___
//Ulf
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Tack Programmer!

By the way: Bytte till sommardäck i dag :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
BorisBengan:

Välkommen!

Du har navi business i din bil, dvs "lilla systemet" med endast pilvisning. Där går det med andra ord inte att få kartor...

Det går inte att kolla helt precist vilken CIP version man har i bilen, utan man får fråga om det vid BMW när de uppdaterar! Eftersom du har navi business, är det inga problem för dig att få MP3, be BMW om att aktivara den funktionen..

Läskigt med ditt problem med elektroniken.. De fel vi har haft har mest varit mjukvara baserat, och dessa är nu löst. Det är säkert bara någon sensor som har gått sönder :) Be dom uppdatera mjukvaran när bilen ska in och åtgärdas, och be dom om att aktivera MP3 efter att den nya mjukvaran lagts in.. Det är CIP 21.xx som är ute just nu...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Lite erfarenheter efter en vecka bakom ratten, med 15 mil körda enbart inom staden:

- jag är inte mycket för att skryta, men bilen är faktiskt ruskigt snygg med sportpaketet. den ser riktigt elak ut, faktigt förvånade aggresivt formgiven. fälgarna är också snygga, men 19" skulle ju inte vara fel.

- hög bränsleförbrukning, eller rättare sagt så följer den normen på 1,35 för enbart stadskörning. det är alldeles för mycket! man hade ju trott att bränsleförbrukningen skulle gå ner efter ett modellbyte, men inte då. fast den nya motorn på 218 hk är snålare.

- antisladdsystemet har en mycket trevlig funktion. det griper in snabbare men mjukare än på E39 och X5. det känns säkrare och lugnare, och bryter inte alls lika abrupt.

- sportchassit är underbart! fast och fint, inte en gnutta vingel eller tveksamheter där inte. samtidigt är bilen mycket bekvämare än X5:an med sportchassi.

- tycker motorn låter lite trist när man startar den. jag tycker nästan det låter lite "rasslande" från den, trots att bilen är i princip ny.

- ljudkomforten är lysande! det är egentligen bara däcksbullret (run-flat...) som hörs.

- växellådan och jag är inte överens ännu. hoppas att den här lådan är adaptiv, annars kommer jag att få köra på sportläget framöver. den växlar inte alls när jag vill eller när jag är van att E39 och X5 växlar.

sedan fick jag ett litet paket från tyskland igår med ett professional-navi! så ny är det bara att börja leta skärm och börja handla på mig lite kablar.

såg förresten att det var någon som sålde en "head-up"-display på Ebay. tyvärr hade killen dålig feedback och var från Polen. han kunde inte ens svara på vad som ingick! det kändes tyvärr nystulet, så det för vara. frågan är om det går att eftermontera HUD över huvud taget?

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.