AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
139.783

E60-tråden Diskutioner och meningsutbyte

Sida 4 av 22
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Tror nog själv att standard räcker men tvekar ändå lite. Bra utrustning i övrigt såsom elstolar med minne (sport), elratt, Prologic7, panoramalucka, 17"-fälgar med vinterdäck, nya oanvända 18" däck och fälgar m.m. Men som sagt, ingen utökad klima.

Hans Olof BMWCS #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Vilken option är utökad klima? Alltså har ni numret på optionen? Ingår 8,8-tumsskärmen i den också? Kan man ha så tur att utökad klima ingår i M-sportpaketet?

Jag har precis köpt ett professional-navi på Ebay, men har inte fått bilen ännu och vet inte om den har stora skärmen.

mvh Johan
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag skulle välja utökad klima om jag bodde i öknen och den gav mer kyleffekt..
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Utökat klima ger inte större skärm, men fler möjligheter i "Climate" menyn. Det är ett fullt aut. system, och är snyggare än std, kliman. 8,8" skärm får man om man har navi prof.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Je
32
Jere
F10 520D Xdrive A - 2014
Precis så,

Jag har mindre skärm, business nav och utökad klimat. Tro mig det fanns extra funktioner som man testa i början sen det bli som vanligt rätt inställt klimat och ingen röra den.

Vara inte besviken (jag drömt om prof.navi men....)

Jere

JMC
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Diesel, 2370 mil, manuell. Svart läderklädsel, aktiv styrning, dynamic drive, larm, shadow line, takrails, panorama glastak, interiörlist kärnlönn antracit, elstolar med minne, sportstolar, värmesitsar bak, xenonljus, farthållare, hifi system professional (Logic7), sommarhjul och vinterhjul. Svensksåld

Som sagt; bra utrustning men konstigt att det inte är utökad klima. Funderar väl oxå lite på aktiva styrningens vara eller inte vara.

Hans Olof BMWCS #5381

Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
Jag var också lite skeptisk till aktiv styrning innan jag köpte min 530.
Men nu när jag kört med det känns det helt rätt.
Hur skönt som helst faktiskt.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Aktiv styrning är hur grymmt som hellst!

Jag tycker den bilen du tittar på saknar följande tre saker:
1. Komfortstolar, (bra att den har sportstolar)
2. Navi pro
3. aut låda...

Min åsikt :)

Hur som helst, det är en fin bil du hittat, skön utrustning. Lycka till!

Har precis tvättat vår som fyller 2 år på söndag! Sticker till Berlin i morgon tidligt i den ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Hej, är det någon mer som har haft så många problem med sin bil?
Jag hämtade den 7/2005 i Borås, men bor i Helsingborg:
Problem med min bil fellista:

1) byte av vänster blinker pga. av fukt
2) omprogrammering av infotainment pga. av hängningar / störningar
3) byte reservnyckel (nyckel fungerar ej längre (3 mån)
4) byte av vattenpump (slutat fungera)
5) byte av vinterhjul (fel dimension levererat från BMW handlare)
6) byte av extra nyckel (slutade fungera efter 2 veckor)
7) byte av extra nyckel (nya fungerade aldrig)
8) bilen skall till verkstad igen för att få nya nycklar (2st), ny mottagare och ny styrenhet..

Domsten
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
någon som vet om det räcker med att montera naviläsare från en navi business för att få det att fungera med "lilla" skärmen? i så fall har man en navilösning i alla fall, för de läsarna verkar bara kosta några tusen.

Annars så är jag mycket spänd nu, jag ska åka och hämta min i eftermiddag....

mvh Johan
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Sim: Jag kör med lös navigator, tycker det funkar alldeles förträffligt! Komfortstolarna är sköna helt klart, men jag gillar sportstolarna oxå. Vad beträffande växellåda finns i min värld inget annat alternativ än att växla själv! Är sugen på denna bil, men jag tror jag ska leta vidare och försöka hitta en med ett x i modellbeteckningen...

Hans Olof BMWCS #5381

Hej,
jag ar en 530 Xi Touring med allt som man vill ha, även komfortstolar som jag skall sälja, men det är ju klart kanske inte helt lätt.

/Nico
Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
Nån som vet var man kan köpa en uppsättning feta 19" eller kanske 20"?
Har letar massor... men jag hittar inget intressant :(
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Nu har jag varit och hämtat bilen, och den är ju så himla snygg! M-paketet gör underverk för utseendet. Nu ska jag ut och montera in barnstolen, så att man kan köra lite med den också. Hoppas bara att de har tänkt till när det gäller barnstolsmontering....

Mvh Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
sedan kan jag tillägga att jag bara har "lilla" skärmen på bilen. sicken otur. då har man ett navi i posten för 6 lök och sedan måste jag köpa till en skärm + ny alupanel + kablar + kodning på BMW. helt plötsligt kanske navit kostar mer än det smakar....
Sedan gick det bra att få dit barnstolen bak, och det var bättre utrymme i passagerarsätet i E61 än i E39 efter den manövern. i alla fall subjektivt.
Jag fick en mycket glad överaskning när jag kollade igenom servicehäftet. Jag är ju inte så van med att köpa svensksålt, så ett års ytterligare nybilsgaranti, 2 års ytterligare fri service och 2 års ytterligare vagnskadegaranti hade jag inte räknat in i kalkylen.
tyvärr hittade jag en ful dörrbuckla jag inte hade sett tidigare, som sitter precis bakom handtaget på förarsidan, i plåtvecket! trist. jag får väl åka förbi Conny från CarDent och visa. det är bara att hoppas att han kan ordna det.
Så, nu ska jag ut och köra den för första gången!

mvh Johan
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Johan:

Grattis med nya bilen! Jag har läst dina dagböcker sedan du började och tycker du har trevliga bilar!

Vad gäller bilar utan navi, så kan man byta ut själva CD-enheten, då det är där navi datorn sitter. Man byter ut den till business, och lägger in en FA-kod, så bilen vet att den har navi. Vid denna uppgradering får man också radio pro, som ger MP3 funktion, då den är inkluderat i navi-enheterna ;-)

Lycka till!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Eller så köper man en vägkarta på shell för 300 kronor funkar lika bra och kan flyttas mellan bilarna man byter.

Johan: Grattis till den nya bilen kanske skulle ha plutat mer med dig för min verkar trögsåld.
Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
Inga fälgtips??...please
gu
56
guido
550ia touring 2011 (MY2012)
550ia touring 2006

daniel140 - Jag har precis fått mina M5 19 tumsfälgar av min handlare, jag köpte BMW orginal med 285 bak samt 255 fram. Det är olika åsikter om dom ska passa på en E61 så jag håller tummarna! Dom åker nog inte på förrän om några veckor dock - fortfarande snö ute så bensinvärmaren får gå ett tag till!!!!

Guido
ad
20
adamS
535dA -05
Domsten:

Än så länge har ja bara haft två fel. Felkalibrerade Xenonljus och nu på fredag ska ja in o byta en metall list vid rutan på passagerarsida.. den tycks inte ha tålt kylan så bra, o har delvis lossnat.. lr så har nån unge ryckt i den ... Men men kan inte säga att ja är besviken på kvaliten. Och likväl skulle motorn gottgöra nästan alla potentiella brister :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.