|
Sida 22 av 22
|
|
|---|---|
|
Jaaa... Det stämmer. Bilen lackas i så fall hos importören i Sverige... vilken ingår i "BMW", trots att det juridiskt är ett svenskt bolag i återförsäljarnätet. Mindre väsentligt, men rätt ska vara rätt. En rejäl hög med delar är nu utbytta på bilen och den går för första gången som en dröm! Helt otroligt! Hade vissa "auktoriserade" verkstäder haft lite bättre koll på vad de håller på med så hade många av bekymren varit ur världen innan jag ens hade märkt dem. Dessvärre är mina erfarenheter ett resultat av en klart bristande serviceorganisation. Vi är nog många som mötts av kommentaren "har vi aldrig hört talas om". I mina öron betyder det att man inte läser servicebulletinerna och har en bristande kommunikation i organisationen. Tyvärr brister BMW ganska rejält på den punkten. Exempel: Enligt importören finns det bara en stackars teknisk expert som fungerar som rådgivare till verkstäderna. "Vi förstår inte det själva, han hinner ju inte med..." -Nej, vi märker att den stackarn inte hinner med... tycker vi som kunder med förväntningar på en premiumbil. BMW som produkt kan man nog inte klaga på. Det jag tar upp är inte hur man sköter en vanlig service, det klarar nog de flesta av galant. Men kom med ett problem som inte tillhör vanligheterna så får du se. Hur som helst, nu fungerar bilen fantastiskt bra och nu förstår jag igen varför en bil från BMW är en premiumbil! Sehr gut! Sorry får mitt lån av tråden och kanske inte helt positiva inställning... |
|
|
Hallå Är det någon som har haft problem med kontakten till bagegeluckan. Händer ingenting när man ska öppna luckan manuellt |
|
| Har idag gjort ett "mellanbyte" på oljan. Gick riktigt smidigt och tog 30 min i en gds-hall. Kostnad 900 kr. Även nya Bmw:s är ju riktigt lättmekade jämfört med andra märken. | |
|
Tjena. Min nästa service är break pads. VAd brukar det ligga på? Något som är väldigt konstigt är att mätarinställningen tills jag ska på servicen har knappt rört sig sen jag köpte bilen. När jag fick den stod det på 3600km och jag har sälert kört 600 km men den står på 3400km. Någon som kan svara på vad som är galet? |
|
|
En fundering. Min E60 ska alltså in på endast en kontroll (Sumbolen med liften) Sen om 800Mil är det oljebyte + filter. Innan det så står de 120mil till tändstiften skall bytas.. Måste ja in me bilen 3ggr på så pass täta intervaller eller är de bra/okej att ta alla 3 på en gång? Hur gör ni? Mvh Filip |
|
Karl-Hilding |
Nej du gör allt på en gång. Kör de 800 milen och sedan allt eller kör 200 mil och du gör du samtliga servicpunkter också. |
Karl-Hilding |
Glennh: Du kör väldigt försiktigt tydligen. Milen till service är beroende många faktorer. Bla bränsleförbrukning och körsätt. Simma lugnt. |
|
Jag gjorde de på annat vis endå. Igår hade jag in den på fordonsbesiktning på bmw, samt tändstift. Till våren tar jag motorolja+filter, bromsolja samt friskluftsfilter. På så vis behöver de inte bli så förbannat dyrt på en gång :) |
|
| Nån som vet vad för typ av bromsolja som flyter i en 530i e60 -04? | |
| DOT4 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.