|
Sida 2 av 22
|
|
|---|---|
|
hehe :) Jag hoppades på det också :) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Bilen är bra. Det varit lite småproblem. Man har kört 230 km/h med den och den går bra i höga farter. | |
| Det är det också enda kruxet är att man måste köpa bensinvärmaren för 18" | |
|
Precis... 18 papp känns sådär.. Jag har haft bensinvärmare i 2 bilar tidigare, och det är så jäkla skönt. Tur att man har varmgarage :) En dragkrok skulle gå på 20 papp enligt uppgift.. Det e oxå en sak som fövånar en...vilket pris! |
|
|
Finns det nån som har koll på hur man programerar Talstyrningen?..om den nu går att programera.. Hittar ingetom detta i instruktionsboken.. |
|
|
Alltså programera om den från tyska till engelska ? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
Njuren |
Vad kan man göra med Idrive? BMW - i nöd och lust? |
Njuren |
Ingen som reagerar på att navigationen fortfarande visar 2D? Trodde den var 3D typ tomtom. Kan man ställa in så att farthållaren styrs från multiratten? BMW - i nöd och lust? |
|
Från och med CIP 17.xx blev navin uppdaterat till 3D-navi. Man man nu välja emellan 2D ocg 3D navi, och jag tycker att Navi'n fungerar riktigt bra nu! Dock saknar jag waypoints väldigt mycket, något vår V70 med RTI hadde.. Det är lite trisst! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
Njuren |
siM: Vet du om devgår o köra farthållaren från tradionellt på multiratten? BMW - i nöd och lust? |
|
Nja..snarare vadm na kan göra med talstyrningen när man väl fått den på engelska? En annan fråga angående navigationen: Jag får alrig fram nån karta på min navi, bara en pil som visar hur jag ska köra. Jag trodde i min enfald att man skulle kunna se kartan också :( |
|
|
Hej, jag hämtade ut min nya 550 förra veckan och är väldigt nöjd med den. Motorn går över förväntan i kombination med automatlådan.!! Lite funderingar bara - jag är inte så hemma på stereobiten - den har pro-logic anläggningen med en typ av equalizer, vad är lämpligt att ställa in "spakarna" på? lyssnar oftast på baskrävande låtar mm! Mvh Guido |
|
|
daniel410- jag valde till röststyrningen och har "övat" en del med den och trivs med den mer och mer - styr hela telefonen med den, uppringning via adressboken samt även uppläsning med siffror, sköter navin samt radio/cd biten också. Det tar lite tid att komma ihåg dom engelska kommandon men efter ett tag sitter dom där -lycka till!!! Guido |
|
| Guido- Är den förprogramerad? eller har du programerat den själv efter din egen röst? | |
|
Den är förprogramerat, alla komando finns här: Länk Din Navi - är du säker på du inte bara har business navin ? Fyller din skärm ut hela "idrve hålet" ? Har en DVD läsare och en CD läsare över knapparnar för stols värme ? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Det verkar som att jag har "buissness" navin :( OK.. nu ska jag ut och babbla med talstyrningen ..haha Tack för hjälpen |
|
|
daniel410- den är som sagt förprogramerad, ett litet krux är att det ska vara rätt tyst i bilen dvs ingen annan som pladdrar - annars kan den lätt få spatt!! Lycka till! Guido |
|
| Njuren: -Nej, det går inte att flytta funktionen för FH till rattens knappar. | |
Njuren |
Ok tack robban BMW - i nöd och lust? |
|
Fasen... I dag fick jag upp en varning. "Dynamic control failure" Nån mer som fått det?..och i så fall..måste man in på verkstad för att åtgärda det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.