AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
139.782

E60-tråden Diskutioner och meningsutbyte

Sida 18 av 22
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Angående sprickan kanske du inte skall vara alltför upprörd. Rutan kan spricka vid reparation eftersom de borrar upp stenskottet för att få in lim. Så man får nog se det som att stenskottet förstörde rutan

Vid en reparation (ej BMW) till mig frågade hur gammalt stenskottet var eftersom de ej reparerade rutor föränn det gått en månad efter stenskottet. Dettta för att då bör rutan redan ha spruckit om det finns spänningar i glaset.

Att de sedan inte klarar av att byta rutan utan att förstöra bilen är inget annat än en mindre skandal.

**Belåten BMW-ägare i 26 år**
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
När jag bytte in min förra bil så fick jag helt otroligt nog ett litet stenskott samma dag som jag skulle byta in bilen, faktiskt på väg till inbytet. Jag visade upp det för försäljaren och eftersom det inte var i synfältet så tyckte han det inte var någon större fara. Jag fick sedan veta att när första kund som som var spekulant på min gamla bil tog ut den i vinterrusket, sprack hela rutan upp varför de vart tvungna att byta rutan. På min nuvarande har jag sedan i somras en lagning i rutan och den verkar hålla bra.
P
5
P Spångberg
525D -07 (E60)
Var kan man hitta en tillbehörskatalog i Stockholm?? Har ringt runt till Bilcentralen Segeltorp, Solna, Nacka, Danderyd. Samma svar överallt. den finns inte. I Solna sa dom att den ska ligga på webben och i Segeltorp fick jag en kopia på en prislista. Har provat att maila till novation Uppsala men får inget svar. Någon som vet??
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Innan BMW nyligen bytte layout på hemsidan var det busenkelt att ta fram en komplett tillbehörskatalog med pris och allt, men nu..., visst är sidan snygg men jag hittar ta mig f-n knappt någonting även tillbehörskatalogen verkar ha försvunnit. För att inte tala om hur knepigt det har blivit att ta fram priser på tillbehör och paket via bilkonfigurationen.
P
5
P Spångberg
525D -07 (E60)
Ja ja Om vi är tillräckligt många som frågar så kanske den trycks i papppersform, då kan man ju ligga i soffan och drömma om hu bilen skulle se ut med alla coola tillbehör.
mi
68
mickeolsson
X4 30i G02 -21
428i F33 -15
En liten tröst så länge, svårt att hitta kul saker till 5an, 3an är mycket lättare.
Länk

"If you have a hammer, most things look like a nail".
Ad
2
Adde66
530i - 04
Har nyligen köpt en importerad 530i 2004. Med bilen följde en lista med utrustningskoder. Kollade här men kunde inte hitta 4 st:

8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG
8SBA LAENDERSPEZ. TELEMATIKFREISCH.
8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH.
8SPA COP STEUERUNG

Någon som kan tolka koderna?
Pr
29
Prisse
530IA-05 M-paket
Fukt på insidan av Xenonljusen, nästan upp till halva glasen.

Har observerat detta tidigare men inte av denna omfattning.
Väderleken kanske är ogynnsam för tillfället men inte skall väl
strålkastarna släppa in fukt av denna omfattningen??
Anser att detta är en garantifråga och avser att besöka
verkstaden för byte av xenonljusen.

Undrar om någon på forumet gjort detta och till vilket resultat?

Bilen lev mid Sep. 2005/ 2900 mil
wowwe
Min högra framlykta är byt på garanti. Men det finns tydligen några riktlinjer om hur länge kondensen finns kvar typ. Hör med verkstaden det finns PUMA ärenden på detta från BMW
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Adde: Lendersperz ser ut att vara en kod för att de lagt in en landspecifik version av nav och telekoderna för assistans i iDriven.

COP sterung? Något med styrningen är det. Har du uppvärm ratt kanske?
Prisse:
jag hade kondens i LED belysningen på bägge strålkastarna, dock bara synligt i den ena när jag lämnade in bilen.
Bilcentralen i Segeltorp bytte båda omgående på garantin då jag påpekade att det funnits fukt i bägge.
Pr
29
Prisse
530IA-05 M-paket
Bunf/vowwe,

Tack för info, verkstaden byter dessa på garantin i nästa vecka.
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Jag börjar bli lite trött på min E61 04 525D. Fick byta ljusinsatserna (aktiva) med en gång på båda sidorna, sedan en gång till på vänster sida men fukten kommer ändå in i stora mängder. Därefter skivorna fram efter ca 3800 mil och en månad senare batteriet. Skrivorna hade inte tålt att jag kört i en vatten pöl. Ganska dåligt av en ny bil för ganska mycket pengar. Nu gnisslar det runt dörrarna...Min 330d T hade aldrig något problem men jag tycker E61 känns "tingligare" om ni förstår. Har fått anropa BMW service mobilen två gånger redan. Läste på ett US forum att gnissel runt dörrarna beror på felaktiga tätningslister som man byter på en förlängd garanti. Känner någon till något om detta?
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Mina byttes förra året, men det var precis innan 2-årsgarantin gick ut. Dock är det nog inte omöjligt att garantin förlängts då det sticker ut med detta gnissel på en så oerhört tyst bil annars.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Min bil har varit i stort sett felfri i 6700 mil.
Men dörrlisterna "gnekade" och smordes in med något på garantin. Det fungerade iallafall och är fortfarande tysta efter ytterligare ett år.

Mitt stora problem är att jag har vibrationsljud i de små knapparna på blinkerspaken, Irriterande att behöva byta spak pga taskig kvalite från början. Kostar iofs bara 700 kr, men ändå.

**BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Ro
972
Robert J
Min rasslar också från blinkersspaken och den skall bytas om någon vecka. Tydligen rätt vanligt fel.

Har också ryckningarna runt 90-120, annars inga problem mer än RFT hjul som studsar fram och spårar som ett SJ lok. Skönt att de är nästan slut nu!
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Robert, Jag har också ryckningar på min 530xd-06 runt den farten. Otroligt irriterande om man ska glida lugnt på motorvägarna. Fick en omprogramering men det hjälpte inte. Finns det någon orsak till det`?
Ro
972
Robert J
Det har vart en uppdatering av programmet till växellådan, men det hjälpte inte min. Jag tror själv det är motorstyrningen som behöver en uppdatering. Tror det har kommit en ny version i sommar, har det får jag nog den när de skall byta spaken.
wowwe
Det är tydligen vanligt att den rycker i jämn fart tydligen på diesel, specielt på 535d.
Jag fick den infon av min ÅF att det var problem med vridmoment omvandlaren. Sök gärna på E60.net och du lär hitta info även där
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
ja, jag har samma sak, den smårycker, märks mest när man använder farthållare. Klart irriterande.

Ska snart in på uppgradering då växelådan stundtals kastar in växlarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.