|
Sida 17 av 22
|
|
|---|---|
|
*bump* Har nu äntligen blivit med BMW igen efter ett drygt år i Volvo. Bilen är en E61 530 XI med M-sport paket - Carbonsvart. Den är inte dum får jag säga.... Trots komfortstolar är den ju inte lika bekväm som min Volvo var - men jag tar gärna den nackdelen för att få tillbaka känslan av BMW igen. Lite sparsamt utrustad - iofs med alla paket, komfortstolar, helljusassistent och Navi Pro (nåja). Saknar telefonförberedelse och det hade varit trevligt med Komfortöppning, sollucka och lite bättre högtalare - men man kan inte få allt här i världen. Bilen är ju onödigt snygg både utvändigt och invändigt. Jag är en lycklig man igen. |
|
| Gratis och lycka till! | |
|
E60; Bor du i Bryssel, háller själv till i Amsterdam (NL) omrádet! Har ocksá 'lilla' businessnavin, och titt som tätt frágar den om skivan f or att uppdatera alla funktioner i system (navi), sásom var närmaste BMW handlare ligger (vid behov av reparationer), GPS etc. Min gör det max 1 gáng i mánaden. Om man har pá navin konstant sá frágar den säkert därefter oftare. Är du medlem i BMW club Belgien? Nágon träff snart...? mvh marineutter |
|
| Tack för lyckönskningarna - hoppas att den här tråden kan fortsätta att leva. | |
|
Hej, ska på fredag hämta min nya 525:a e60 med m-paket o lite annat lullull. Har också beställt Professional CD med Mp3 stöd...har sökt i forumet om info för denna, bl.a vilket format cd:n ska ha..ska alla filer ligga direkt i roten på cd:n eller ska de ligga i en katalog? Hoppas någon vänlig själ vet svar på detta! Hej hopp Granhult |
|
|
Hej, Du kan använda CDR, CD, så mycket jag provat. Sen, du kan göra precis hur du tycker är best för dig sortera filar i kataloger flera under kataloger .....det funkar utmärkt i alla fal hus mig.' Lycka till med din nya kärra! Jere |
|
|
Marineutter; Jo, det stämmer att jag bor i Bryssel eller rättare sagt 13 km från centrum. Så du menar att det är fullkommligt normalt att den frågar efter navi-skivan då jag inte använt navi. på ett långt tag och att jag inte försökt att använda den (det blev lite rörigt men jag hoppas att du förstår vad jag menar). Min navi frågar efter skivan ibland varje gång jag startar bilen, om jag inte gör något så kan den ge upp och sedan kan det ta en vecka innan den frågar igen. Att ha på navin konstant? Jag trodde att efter du var framme vid målet så stänger den av sig själv. Jag har ingen cd-växlare i bilen. BMW club är jag inte medlem i. Jag har för mesig bil för det samt jag har svårt att hänga med i Flamlänskan. Brukar åka till BMW på Leuvensteenweg och kolla beg. bilar, vilka bilar man blir riktigt sugen att byta varje gång jag åker dit. |
|
|
Tack för hjälpen Jere, det fungerar utmärkt på alla sätt....å vilken underbar bil!! |
|
|
Soler; Har du kvar din sk ryckningar i konstanta farter 90-120km/h?? Har haft det sporadiskt dá och dá, men sist när jag hade det verkar det som om nágot gjorde att det stannade i detta 'mode'. Har inga ryckningar men bilen känns lite orkeslös...typ som om bilen gár pá 5 istället för 6 cylindrar. Gasresponsen är dálig (jämfört med innan) och man fár gasa mer för att fá samma prestandad. Ska kolla om det är LMM eller kanske insprutare/styrenhet eller turbo, automatláda...??:< Trist i vilket fall som helst och garanti har man ju inte längre..... |
|
| Ja, tyvärr. Känns riktigt tråkigt. BMW-verkstaden säger att det är ett vanligt problem på de nyare 3 liters dieslarna och att det inte går att fixa. Kom inte ihåg exakt vad det berodde på men det finns en förklaring. | |
|
Eviga tjatet om mp3 ;) ännu en fråga går det spela mp3 i cd växlaren oxå el bara i cd spelaeen i fronten? lalalallaallalalalal hur sk man få sin verkstad att uppdatera mjukvaran, har inga fel direkt skrämen slocknat en gång endast e de skäl nog, har en import tror ni de e mindre villiga hjälpa til då el? hade tänkt mig bmw group i göteborg, är de kunniga? el ska man vända sig till wölkes när de gäler uppdatering av mjukvara? |
|
| jävlar e trött stavar juh helt åt helvete... lång arbetsdag :/ | |
|
Fick brev från BMW Belux igår. De kallar in bilar på garantin för byte av styrsensorn. Enl brevet ska det ta en time. Jag bytte den i sommras i Tysklad och de var tvungna att uppgradera mjukvaran också, det tog 5 timmar. Kanske det är läge att vänta MR MR och se om BMW Swe också kallar på garantin. |
|
wowwe |
För att få MP3 räcker det inte med den vanliga uppdateringen utan verkstaden måste aktivera den också och det kan kosta en liten slant |
| Glömde jag säga min pärla är import :/ så brev lär utebli för min del eller?.... hmm mer tänkt fixa det innan min garanti går ut vid årskiftet uttagen i januari har jag för mig :) | |
|
kan juh lika gärna passa på o fråga om ngn vet vart man ska vända sig för att installera tvfree har modulen här nyligen inköpt i tyskland men vågar inte pilla själv.... bor i göteborg, ska man vända sig till typ brl el liknande, ska även kasta på ett m paket men tror de blir efter vintern ngn som vet bra verkstad som fixar det med lack o allt för en bra peng???? :) /Martin |
|
|
Nu är det snart dags för E60 köp.. Har inte tid för mina gamla vagnar och började fundera på vilken nyare BMW jag skulle kunna vilja ha.. en 740-01 E38 sista året, var jag inne pa ett tag, men efter mer och mer tittande på E60 så behöver jag inte fundera så mycket mer.. det kommer bli en 545 Sedan förr eller senare i år. Jag började titta här på E60 trådar men hittar inget direkt om 545 `n ??! Var och tittade på en idag men den hade gått 7000 mil.. och den var direkt vid synen en vanvårdad tjänstebil =/ full med repor och överlackade dörruppslag och lacken hade dessutom börjat resa bakom spolarmunstyckena, de lackade listerna runt rutorna hade börjat "bubbla" lite av korrosion(den fanns hos en jappshandlare i GBG) Vet inte riktigt vad man skall titta på vid nyare BMW.. har alltid vart inne på E9 och E24 modellerna... Vill ju ha en med riktigt bra utr(så det blir väl en importerad bil) Kan ju inte skillnader mellan NAVI Busi/Prof och vilka olika ljudpaket osv osv M-utrustning är ju nästan ett måste för syns skull.. Vore tacksam om det finns lite expertis och rådgivning här ? CSi |
|
|
En anledning till att det inte är så mycket om 545 orna är nog inköpspriset, blir väl lite mer tjänstebil åt direktörer (förlåt fördomen) Ta och titta här också, massor med info om dessa. Länk E60/E61 som bil kan jag inte göra annat än att rekomendera. MVH Micke "If you have a hammer, most things look like a nail". |
|
|
Hej, Sorry men maste avreagera mig lite...:<. In till BMW foerra torsdagen foer o provkoera BMW 335i E92. Hur kul som helst...:> Hade bokat in min E61 foer o fa ett relativt litet stenskott fixat i rutan. Kommer tillbaka efter provtur med 335i, och far bekraftat att min mbilruta visst spruckit naer de foersoekte fixa den..!???? Kan ju kanske haenda men var aenda foervanad!!! Har helfsk pa bilen sa detta gar pa foersaekringen (enligt BMW), fastaen de aer orsak till defekt ruta. De erbjoed att fixa rutan direkt, vilket skulle ta 3-4 timmar. Kommer tillbaka och haemtar min E61 med ny ruta. Snyggt och schysst tycker jag, fram tills idag naer jag tvattade bilen, och till min stora bedroevelse ser att det finns ett 5cm ganger 5cm stort hal i vaenstra hoernet pa mitt innertak. Ett stort hal/jack i innertaket!!!! Lagom kul alltsa. Kom in foer o fa ett stenskott fixat, aer tvungen att byta ut ruta, och far ovanpa detta tillbaka bilen med et stort hal i innertaket!!!!!!!!!!! :< Lagom glad nu och kommer imorrn bitti dra till BMW och ta ett snack med servicechef och verkstadsmaestaren. Helt jaevla oacceptabelt!!! Eller hur?? mvh marineutter |
|
| fyfan låter inte kul hade nog begärt de byter innetak direkt så de blir återställt till de skick du hade innan.... /M | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.