AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
139.787

E60-tråden Diskutioner och meningsutbyte

Sida 16 av 22
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har ställt frågan tidigare i Navi-forumet men inte fått något svar...

Om man har Navi Business i en E60, kan man då använda samma kart-CD som funkar i t ex E46 eller E39?

Att DVD skiljer sig mellan modellerna vet jag och även att det skiljer mellan Business och Professional men hur är det då kartorna är på CD?

___
//Ulf
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Robert J:

Lådan och momentomvandlaren byttes på garantin efter 3000 mil, då lådan växlade riktigt dåligt, med kraftiga missljud ibland! Oero här på forumet bytte också låda på sin fd. E60 530dA, då vi hade exakt samma problem. Momentomvandlaren byttes i samband med detta då varven pendlade i nedfartsbackar. Låg man i 90km/t i nedfartsbacke och släpte gasen ryckte det till i bilen och varvräknaren pendlade +/-100-200 varv.

Programmer:

CD kartor fungerar inte i E60. Det är DVD skivor som gäller, och det är olika skivor beroende på om man har Business navi eller Pro Navi. E90/91 business fungerar i E60/61 och tvärtom ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tack Simon!

___
//Ulf
Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
Jag har antagligen blivit lurad av bilhandlaren.
Jag köpte min bil i mars i år..och efterbesök hos en märkesverkstad så framkommer det att bilen varit krafigt krockad.
Skadorna efter krocken ligger till grund för de fel jag har på bilen nu.
Nån som vet hur jag ska hantera dett?
Konsumentverket..advokat?.. Jag har ingen aning.
Vad kan man vänta sig i en eventuell tvist med bilhhandlaren?
Känner sig en aning besviken kan jag säga.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Alla kommuner brukar ha en konsumentvägledare som man kan fråga. Polisanmäl dom för bedrägeri om du frågat om den varit krockad..

Je
32
Jere
F10 520D Xdrive A - 2014
Hej igen,
Sind att ni har slutat skriva, jag verkligen läst alla kommentarer och frågor.
Jag var tvungen att skriva fortsättning av mina problem med bilen.
- So efter misslyckande på verkstad med software uppdatering, åkte jag genom Tyskland och utnyttjade detta att stänga några servis varningar och checka problemen som jag fick. (jag hade inte beställt tid)
Tyskarna fixade alla servis dammsugande tvättade och litet till, men när dom försökte rätta software visade sig för många programmerings fel (kräver 3 tima extra, som jag hade inte) och de rekommenderade mig inte min gamla verkstad. (???!)
När jag kommit hem ringde jag Karlskrona BMW verkstad. De accepterade att checka bilen fast en annan verkstad gjorde fel och fast min 2 års garant var några dagar ute. Så igår lämnade jag bilen, fick använda deras bil under tiden, och några timar efteråt ringde de mig att bilen är färdig. Jag blev överraskad och rädd att de lyckades så fort.
Jag prov kört bilen 6 mil och kan bara säga tack God att de vände mig till Karlskrona BMW. Jag trodde inte att de lyckas fixa problem som jag själv börjat tänka att ”det är bara jag inbillar mig (kraftiga växlingar till ex.)” eftersom min gamla verkstad förare sagt att detta är fult normalt.
Nu funkar allt och mer!
So jag kan säga nu som jag inte gjort innan när geler programmering av E60 undvik KALMAR BMW verkstad och däremot jag kan rekommendera Karlskrona BMW

Nu kan jag också tänka om finare fälgar och föresten en litet grej istället för AUX
Länk
Hopas detta ska ge lite live på diskussioner.

Hälsning!

JMC
E6
123
E60
520d aut-06
När jag skulle starta bilen på morgonen kom felmeddelande: Start assistant inactive caution samt Driving stability, reduced roadholding. Styrningen gick mycket tungt.

Bilen hade då bara 500 mil på mätaren och jag var i Lubeck. Som tur var hade jag mitt Mobility Card med mig. Fick direkt hjälp och efter 5 timmar var styrsensor bytt och datan uppgraderad. Mycket bra service.

Bilen drar nu efter att ha gått 1100 mil ca 0,67 l/mil vid en hasighet på +/- 130 km/h, i stan drar den ca 0,68.

Har universal garageport öppnare i backspegeln. Tyvärr växlar koden till garageporten. Jag har fortfarande inte fått det att fungera. Man blir inte glad när det står i instruktionen att efter följande steg "bör det fungera".

Ville bara dela med mig.
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Hej,

Var sitter styrenheten pa min E61 525dA?

Ska koppla bort ECU (Styrenhet) och skicka in foer sk 'ommappning'.

Sitter den inne i bilen under handskfacket (som vanligt) eller fram vid motorn...??

mvh marineutter
Ar
21
Arly
320i-06 E91
Hej! Mitt parkeringsljus "ögonbryn" har slocknat på vänster sida.
Är det en bugg i mjukvaran eller lampan?
Misstänker att man får riva ner lite av fronten för att
byta lampa. Tacksam för tips.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
I min 535d sitter inte ECU i handskfacket. Där är fullt med säkringar, reläer och plats för CD vx men inget som har med motorn att göra. Så troligen i motorutrymmet. Kolla på realoem.com.

Tag en multimeter och kolla så du har kräm fram till kontakten till "ögonbrynet". Troligen är det inte programvara eller något om det inte slocknade efter en programering. Det är LEDar så jag har för mig att det är hela listen som lyser man måste byta.

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Dags för en summering av erfarenheterna efter efter bilens tvåårsdag igår. (530i, tillverkad 040831, uttagen 040915)

Efter totalt 4000 mil, varav 3100 i min ägo har jag gjort följande:

Byte av ljusmodul och uppdatering av mjukvara: Garanti Sept -05
Justering av taklucka (Lät som trasig syltburk vid stängning) Garanti Aug -06.
Rengöring "smörjning" av dörrlister: Garanti Aug -06.

Utöver detta har jag gjort oljeservice, bytt microfilter och bromsvätska
samt bytt en vindruta.

Bilen har motsvarat förväntningarna och Novation i Uppsala skall ha all beröm för gott bemötande mot kunder

/Mats
Pr
29
Prisse
530IA-05 M-paket
Har ett irriterande knarr i dörrlisterna och skall lämna in bilen för
byte av lister på BMW,s bekostnad.

Tydligen ett ganska allmänt problem och undrar om någon gjort detta
och till vilket resultat??

53
63
530 E60
530iA -04
På min bil räckte det med rengöring. En trasa med lite Yes... Enligt min BMW handlare uppkommer detta fenomen när man tvättar och/eller vaxar bilen.
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Fick mina också bytta kostnadsfritt i somras då det finns uppgraderade dörrlister ( de som sitter på karossidan). Totalt knarrfritt därefter.
wowwe
Efter Mars 05 sitter det en nyare variant av dörrlister som är förbättrade. Knackar det från dörrarna så är det 100% vaxrester som sitter kvar,jag har själv haft det på min och efter rengörning knäpptyst igen

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Fick våra utbytta på garantin, och efter det vart det knäppt tyst! Dock så ska man passa sig från att vaxa runt dessa lister, då knarret kan komma tillbaka :)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Pr
29
Prisse
530IA-05 M-paket
Tack för era svar,
Eftersom bilen lev. mid September 2005 så borde de nya
förbättrade listerna redan vara på plats?
Skall testa med ordentlig rengöring enligt förslag...
E6
123
E60
520d aut-06
Har en fråga till er som har den billigare varianten av navigation, brukar navigationen fråga efter navigations-dvd när ni startar bilen om ni kör cd en längre tid?

Annars inga problem med bilen efter 1300 mil. Drar 0,7 l/mil men det är i stadskörning (Bryssel).
wowwe
Sorry jag har Navi pro. Men om du anger sträcka vart du vill åka sen när du fått fram routen är det bara att slänga ut Navi skivan och köra CD

ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Var sitter luftfiltre pá min bil/motor?

Ser ingen 'luftburk'? Kanske sitter ovanpá eller bakom motorn? Har aldrig haft en diesel innan - kanske luftfilter är mindre och nágon annanstans än pá bensinare...?

Mvh marineutter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.