|
Sida 15 av 22
|
|
|---|---|
| Luftfiltret sitter i burken som den grova slangen till insuget går till. Det är bara att följa slangarna... Brukar vara så att man måste demontera ett gäng slangklammer och lite fästen för att dela på burken. | |
| Hej jag har en e61 535d med m sport paket, aktiv styrning, head up display, komfortstolar, dieselvärmare , carbonsvart, radio pro, navigation, komfortpakt, mm.mm har på 17 månader kört 4000mil utan problem. Den huar gått som ett urverk. Motorn o lådan fungerar som en dröm. Har nu monterat 20" typ y desin komforten vart inte sämre en med 18" rft. Kan tyvärr inte lägga ut någon bild vet ej hur man länkar dålig på datorer men 20" vart snyggt. | |
|
Hej! Ni skriver att RFT däck låter mycket, jag höll inte med detta när jag hade vinterdäck, men mina sommardäck låter som en bil med 20 år gamla hårda däck... Finns det något däckmärke som ni kan rekomendera som är tyst?? |
|
|
När vi bytte ut våra RTF däck mot vanliga däck, ville vi ha tystnad, däckfirman rekomenderade Michelin Primacy (245/45R17).. Dessa är verkligen tysta och bilen går nu som en dröm jämfört med innan :-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Sim - Hur löser du problemet med avsaknat reservhjul? Har hört att det finns speciella satser man kan köpa för att pumpa in luft/gegga i hålet - vad har du köpt? BMW CS #6212 |
|
wowwe |
Köp ett reservhjul hos din ås eller ebay |
|
Just nu har vi endast en punkaspray i bagaget. Reservhjul är dock på ingång, då vi sticker på till södra Frankrike i sommar, känns det bättre än en spray. Det finns en sats som man kan använda, det som är i M-bilarna, som inte har RFT däck. Denna har samma funktion som punkteringssprayen, men är lite kraftigare! Vi kör alldig på öde landsvägar, utan endast i Danmark, och här är det nära till allt :-) Inga avstånd i detta land! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Hej..nån som har erfarenheter ang Bilcentralen i Nacka? | |
|
daniel410: Yep! Bilen är köpt där ny. Vi har både bra och dåliga erfarenheter av BMW i Nacka. Vet inte om han är kvar, men de har en bra kille som jobbar där som kan mycket om E60, och är trevlig att prata med och ger bra service! Kundmottagning är inte den bästa, men be att få prata med den kille som kan E60/61/90/91 osv... Så kan du förklara vad som är fel, då mycket E60 fel är relaterade till elektronik, annars finns risken att bara hälften kommer vidare till mekanikern, då de som fick din fråga inte har koll på E60 och därför inte förstår hur de ska förklara mekanikern. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
faan oxå.. Nu har jaf varit på 2 st av sthlms märkesverkstäder för bmw...och ingen jävel lyckas få min bil att funka...det e fan sjukt. Är det sån jävla brist på kompetens på verkstäderna? Det sjukaste av allt är väl att de tydligen kan ta hur mycket betalt som helst..och när det visar sig att felet fortfarande kvarstår så rycker de på axlarna och säger: Jaha...då får vi boka en ny tid och se på den igen. Utan att ge nån rabatt på priset på den "nya" undersökningen? Med den kompetensen kan det ju ta hur många "undersökningar" som helst innan de hittar felet. Och då är väl hela bilen utbytt och jag är ruinerad. alla andra brancher har man kvalitetsäkringsystem som man får fullfölja, men inte verkstäder tydligen.... Faan.. skönt att skriva av sig lite i allafall |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jaha, då satt handpenningen på kontot. På fredag kommer den nya ägaren och hämtar min 525:a. Det känns bitterljuvt, den kändes inte klockren men samtidigt så är den så himla snygg! Det var den mest lättsålda bil jag sålt på länge, 10 dagars annons på blocket, 6-7 hyfsat seriösa telefonspekulanter och 10 mailspekulanter så var den såld. Det tycker jag är rätt bra för en bil som kostar 365 lök! Det roligaste var de som ringde och berättade hur dyr den var, och ville pruta 40-50000 kr. Nu var de inte mer än två den här gången, men det är alltid kul att räcka långnäsa.... Det som kändes värst var dock att MattiasH hann sälja sin 530-touring innan min gick iväg. jag hade räknat med att åka och handla den direkt. Jaja, det dyker väl upp något annat kul för eller senare! Mvh Johan |
|
Hej! Har precis beställt en 525iA Touring och blev lite fundersam när säljaren sa att bilen är typgodkänd med RTF däcken och inte skulle bli godkänd vid en besiktning om det satt "vanliga" däck på den!! Det kan väl inte stämma?? Jag har tänkt att lägga på ett par 18" fälgar med ev Goodyear Eagle F1 däck, är det ett däck att rekomendera till en 525:a? / xmax |
|
wowwe |
Xmax : Ås snackar i nattmössan bara och har ingen aning. Ponera att du vill ha din bil istället med M172 som är 19" då får du den utan RFT |
| Johan: Känns skit för mig oxå nu sitter jag på en alpina som är helt omöjlig att sälja,hade varit gött att slippa inbyte. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Mattias, du kan inte häva köpet då? :-) Har du kollat så inte Alpinan är skruvad, hehe.... Skämt åsido, jag borde ha mailat dig att jag var på g att sälja den, men eftersom jag inte fick ett enda svar på första blocketannonsen (beroende på att jag hade glömt att skriva in BMW i annonsen....) så trodde jag det var kört. Man vill ju inte binda upp någon innan man har en rimlig chans att få loss pengarna. Hade bara den första annonsen varit sökbar så hade den gått iväg för mer än en månad sedan! Nu finns det inte en enda 530 till salu med M-paket. Det finns en 530d, men den har rullat lite långt (5500 mil) och ligger 30-40 papp över min budget. Så nu är det bara att holka vidare med X5 tills det dyker upp något vettigt. Fast då är i alla fall pengarna klara! mvh Johan |
|
Har oxå sett att det finns väldigt lite 530:i till salu,därför var jag förvånad att intresset var så svalt. Måste bero på att jag hade manuell jag är nog en av få som verkar föredra det. |
|
|
Jag har ett irriterande problem med bilen. När man ligger stadigt runt 90-110 km/h rycker bilen svagt 3-4 ggr i taget. Skitskumt. Har trott att det är automatlådan men när jag låste den på sjätteväxeln i det manuella läget så ryckte bilen ändå. Läste att marineutter hade samma problem. Är det någon annan som har känt detta? I så fall vad har Ni gjort för att åtgärda det? Mvh Soler |
|
|
Soler: Är detta när du släpper gasen, och specielt i nedåt lutande backar ? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Nej, lätt gas. Så fort jag vill bibehålla en konstant fart mellan ovanstående hastigheter rycker den. Det är framförallt på raka vägar. Soler |
|
| Var det inte du SIM som fick din låda bytt pga ryckningar? Har någon gång upplevt att det är precis som den "slirar" till. Det har bara hänt en gång för mig och det var när jag kört den hårt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.