|
Sida 13 av 22
|
|
|---|---|
|
jere- Tråkigt med så mycket bekymmer med bilen. Kan man inte skriva vilka verkstäder man besökt och vad man tycker om dem? Eller e det olagligt att "hänga ut" en verkstad på nätet? |
|
|
Daniel.. jag håller med dig, men man kan ju göra så att man skriver vilka som var bra!! |
|
|
Ja..Det kan man ju göra såklart. Nån som har erfarenhet av JWR i tyresö? |
|
|
jere: Trisst !! Du har 100% rätt, man ska ha en duktig mekaniker som kan E60 och all bilens elektronik. På två av de 3 värkstäder jag har provat med vår E60, har jag fått stå på verkstaden och visa hur de skulle gå tillväga, och vilken utrustning bilen hade... Fick till och med visa ena mekanikern hur man fällde in ytterspeglarna genom att hålla in BMW-knappen, när han kom ut från verkstaden och sa att den funktionen inte fungerade... :( BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hej, Jag tro inte att är olagligt varna andra kunder att de kan bli lurade. Jag ska ringa min verkstad idag. (De är verkligen bra på allt annat bemötande, skruvande med andra detaljer men jag tycker att de inte tillräcklig kompetenta för uppdatering av software på E60 och det är i mänskas natur att inte erkänna misslyckande) Beroende vad de ska sega idag….. Förslaget att bygga lista med verkstäder, är jätte bra. Kanske administratörer kan göra lista med tre olika bedömningar (bemötande, mekaniken/reservdelar och tillbehör och elektronik/software uppdatering) och som ska bedömas med plus och minus procentuellt. Då vi möjligen kan välja närmaste verkstad som är bäst på dom problem vi har och samtidigt öka konkurrens. Hopas bara att våra verkstäder/BMW öppnar och läser vilka problem vi har. Tack Simon, du bekräftar vad jag misstänkte längre, men vågat blanda mig i, eller frågesätta. Med vänlig hälsning Jere JMC |
|
wowwe |
Turligt nog vet jag 2 stycken bra verkstäder inom acceptabla avstånd |
wowwe |
Allt sedan min var inne sist och fick den senaste uppdateringe så är super nöjd bilen känns bättre på lågvarv och växlar inte lika onödigt |
|
Var??? JMC |
|
|
Kanske en E60 träff i stockholmsområdet?, för att utbyta erfarenheter? -- Dennis |
|
wowwe |
Bmw group Göteborg har 3 st duktiga mekaniker på E60/61/63/87/90 |
|
Jere- Jwr ligger i Tyresö i sockholm |
|
|
Tack så mycket! JMC |
|
|
Dennis, vore skitkul med en E60 träff. Är det några fler som bor i Sthlms trakten eller i närheten som är intresserad? Ricardo |
|
| Varför inte? Jag bor i Valletuna och det är nästan Stockholm. | |
wowwe |
Jag är intresserad men det är för långt att köra 60mil från skåne :( |
| Hade varit kul med en träff. Befinner mig också i soliga Skåne ;-) | |
|
Ta en tur över sundet boys till en kall öl eller en glass, längs strandvägen här på danska sidan ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
wowwe |
Ja SIM det hade varit skoj:) Fler från södra sverige som hänger på |
| Är det sant att e60 monteras i Rysland? | |
|
sw: Stämmer att E60 monteras i Ryssland och i en del andra länder med höga importtullar. De flesta komponenterna till bilarna importeras dock, kommer typ som IKEA byggsats till sammansättningsfabriken. Kolla denna sida för mer fullständig information om var BMW har assembly lines. Länk --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.