AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
139.788

E60-tråden Diskutioner och meningsutbyte

Sida 12 av 22
marchiando
Jag har en 523 som jag är väldigt nöjd med, men behöver en kombi också. Så valet föll på Audi då den är väldigt snygg. Kvaliten är väl likvärdig med BMW hoppas jag.

so
44
soler
530xd-06
Fick min 530xd med M-pkt för några veckor. Fantastisk bil, men en grej som jag verkligen undrar. Var är prylfacken?? Jag menar där man kan ställa av saker som t.ex mobiltelefonen och nycklarna. Man pillar ogärna ner dom under armstödet. Var lägger Ni mobilen? Kanske måste köpa en mobilhållare ändå?! Tycker det är så fult att klämma fast en sådan på instrumentpanelen.
soler... tja, jag har samma problem, tyvärr är det armstöd eller askkoppen eller INfosystem "hålet" som få ta dessa föremål.

BMW har ej tänkt på att mab skall ha något med sig
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Fick ett nytt fak på min nya, på vänster sida under till. Man rymmer plånka och solbriller där. Har inte NVA såjag brukar stoppa in nallen i facket under CDn.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Eller så kan man stava det "fack"...
Je
32
Jere
F10 520D Xdrive A - 2014
Hej!
Nu min BMW har den senaste software 20:02.(Det tog tre dagar). Röst styrning är delvis tillbacka, och förbrukning kraftigt försämrat. Jag redan pratat med BMW verkstad och de lovade fixa detta. Men något annat som de lyckades inte fixa och det verkligen oroa mig, nämligen det är mer och mer känsla att jag kör på is tidigare var tydlig bara när jag kör i kurva men nu känner jag detta på raka sträckor.
Känner någon igen liknade problem och vad kan det bli. Jag kollat däck och ledarna, konstigt känns bara hydrauliken när jag röra ratten (korta rörelse).

Med vänlig hälsning

Jere

JMC
ko
46
kona
118d -12
Volvo V70 -10
Hej Jere,

Du sæger att førbruknimngen blivirt sæmre, vad kør du på landsvæg/blandat?

Var kan man se vilken software version man har?

MVH //Kona
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
CIP versionen kan inte ses nånstans. Det kan återförsäljaren tala om för dig.
Har du navi eller mp3?

I navin kan man ibland se ändringar vid uppdateringar. MP3 kom i samband med CIP 20 till bilar med Prof. navi.
ko
46
kona
118d -12
Volvo V70 -10
Jag har business stereon, jag antar att det ær utan MP3. Det går væl inte att køra MP3 på den? Ingen Navi
Je
32
Jere
F10 520D Xdrive A - 2014
Jag testad båda landsväg och blandat, ca. 1 liter mer än innan.
Software version fick av kille som uppdaterat.
MP3 (med Business NAv) funkat hus mig sen CIP 17 var uppdaterat.

Mvh
Jere

JMC
ko
46
kona
118d -12
Volvo V70 -10
Så det funkar inte med MP3 med enbart Business stereo?
Je
32
Jere
F10 520D Xdrive A - 2014
Jag vet inte, men du kanske kan för svaret om du kollar vad ingår i Nav uppdatering packet (om du är tvungen köpa i själva CD/DVD hardware eller inte) om inte då fattar jag din CD/DVD kan läsa MP3 med rätt software.
Med vänlig hälsning

JMC
Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
Måste man ha navi för att kunna koppla ipod?
Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
Kona- Bilcentralen i Segeltorp säger att mp3 INTE GÅR att få till buis. navi.
Men den läser man här att flera stycken har det..
Fan..borde inte en märkesverkstad få reda på alla nya uppdateraingar.
Nästa gång hör jag av mig till en annan verkstad.
wowwe
Gå till någon annan Daniel
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Bilar som kan få MP3:

Bilar med prof. navi: JA*
Bilar med bus. navi: JA
Bilar utan navi men med prof radio: JA
Bilar utan navi och med bus navi: NEJ

* Inte alla, det har varit problem med vissa bilar under uppdatering.

Orsaken till att bilar med navi kan få MP3 är att bilarna då har Prof radion, då navin har behov av dubbla tuners så den kan få TMC meddelande.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Kwan:

iPod:

Alla bilar kan fås med AUX-in nu och den är numera standard på -06:orna har jag för mig.

AUX-in kan även eftermonteras i efterhand, dock så är detta endast ljud, och man kan inte styra iPoden genom AUX-in.

En ny iPod lösning är dock på ingång till E60 nu !!! Det går dock rykten om att CD-växlaren försvinner, då iPoden kopplas in där. Då kommer man att få upp spellistorna på iDrive skärmen, och man kan välja musiken där, med iPoden i handsfacket, där den laddas upp.

Bilder:
Länk
Länk
Länk

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
Nu luktar det brännd olja i bilen oxå..Herregud..Matt man blir.
Nån som vet om det e vanligt..eller ett svindyrt problem?
Visa användare
50
daniel410
535 DA -05
det kan väl vara vad som helst...men undrar om det finns såt fel som e vanligt återkommande..som gör att det luktar brännt?
Je
32
Jere
F10 520D Xdrive A - 2014
Hej,
Nu kan jag bara rekommendera att, innan du gör något på din BMW, ”Fråga runt, om din BMW Verkstad är tillräckligt kompetent för din E60”. Nämligen, som jag sagt tidigare jag uppdaterade min CIP from CIP 17:xx till CIP 20:xx och varje dag blev jag verkligen mer besviken.
- Motor funkar inte längre som tidigare den skakar ojämnt och visa gånger jag kan trycka gaspedal hur mycket som helast det händer ingenting. (varvmätare också visat antal varv innan jag börjat gasa)
- Förbrukning ökat ganska kraftigt min. 0,1 liter per mil.
- Bil stabilitet är inte bättre (som de lovat efter uppdatering) det känns att jag kär hela tiden på is eller att en av hjul är på väg att lossna, (tidigare beskrivet)
- Servo hakar vid korta rörelse. (De lovat fixa också)
- Adaptiv kurvbelysning är borta det funkar inte längre
- Klimatautomatik med utökad funktion funkar delvis,
- Röst styrning funkar delvis,
- Radio hopar mellan stationer

Detta är bara som jag själv kunde upptäcka.
Nu undrar jag vad är med de funktioner som jag kan inte testa, och med tanke att de hållit på i tre dagar för att uppdatera bilen jag är orlig vad kan hända mer om jag kör genom Tyskland med genomsnitt hasighet 150 km/h.

Så uppdatera inte eller gör ingenting innan du vet att din verkstad verkligen har fixat någons bil och hon/han är nöjd. Jag har stora problem. Om de (min BMW verkstad) inte sagt till mig vad de likas och vad de inte vid uppdatering hur ska jag bevisa att allt funkade innan. (Bilen är köpt i Tyskland)
Värsta av allt är också att man tappar känsla för bilen. Var är bil jag köpte???? Tidtagare jag tyckte att köra, men nu jag är nästan rädd.
MVH

Jere

JMC
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.