|
Sida 10 av 22
|
|
|---|---|
|
Som det skrivs ovan så finns bara 530 Touring med den nya motorn på 258hk medan sedanen finns med både 231hk och 258hk. När Touringen lanserades så var bensinalternativen enbart 525 och 545. Jag tror HUD kommer att vara attraktivt den dag bilen ska säljas och när jag så småningom börjar leta begagnad E61 så kommer detta att vara en detalj som finns med på min önskelista. ___ //Ulf |
|
| Vet att 530 E61 bara kom med 258hk,det var månaden jag var lite osäker om...... | |
|
Kan tyvärr inte månaden men en snabb sökning på mobile.de ger en bil som är uttagen 11/2004 och sedan ett par som är uttagna 02/2005. Tittar man i Länk så kan man se att dom började tillverkas så tidigt som 07/2004 men då endast som högerstyrda medan vänsterstyrda startade 09/2004. ___ //Ulf |
|
|
mattias h: Bilen vart inte speciellt stötig motför m orginal 18". Som standard sitter på m paketet. Det vart bra mycket stabilare på vägen. Det är som att köra en gocart. Det kanske vart lite mer buller från däcken. Men ja måste väl köra lite först för alla bussningar och sånt är ju hårda ja har ju bara kört 30mil än. SÅ man får ju se när man har kört en 500 mil då börjar väl det mjukna lite. Mvh Daniel "Nöjd Dieselägare" |
|
|
Jag märker ingen skillnad mellan i stötighet mellan dubbfria 17" vinter eller 275/35-18 sommardäck. Bilarna är byggda för dessa däcksbredder och då verkar komforten fungera också. Bullret finns men det beror kanske på run flat som jag har både på sommar och vinterdäcken. Jisses vilken viktskillnad det är på 275/18" mot Compaktens 205/15". Låg ofjädrad vikt existerar icke med dessa fälgdimensioner... /Mats |
|
|
Jag har en Nokia HF installerad i bilen och även en extern baslåda med aktivt slutsteg, jag har aldrig haft problem med batteriet. Ställde bilen och var bortrest i en vecka rätt nyligen, den startade utan några som helst problem när jag kom tillbaka. |
|
|
Hej, Ni som kör era E61or på 19 med 275/35 bak, vad säger handlarna (BMW som däckhandlare) när ni berättar att de ska sitta på en E61!??? Mailade med salesafter.de och ville beställa styling 128 (19 9,5 275/35 bak ET32), men handlaren säger att de inte passar på E61 och att de BARA PASSAR E60, men bekräftar samtidigt att styling 172 (19 9,5 275/35 ET32) säkert kan krängas på...!???? Så samma fälg och däck, men en ska passa (men inte godkänd av BMW) och den andra ska inte passa...????? Bara dåligt försäljningsargument eller.........fattar ingenting. GURKAN28 och RobertJ; Beställde ni helt enkelt hjul och fälg till bilen och monterade på, och vad sa bilhandlaren gällande detta????? Tacksam för svar! Mvh marineutter |
|
|
marineutter: Mina 19" satt på bilen när den komm. Jag beställde det extra valde bort 18" som är orginal till m paketet och betalade till för 19". Min bmw säljare sa att det skulle bli rätt snyggt. Och det vart det. Har sa då inget om att det inte skulle funka. Om det inte skulle funka borde dom inte ha med det i tillbehörslistan. Jag har ju SEDAN modellen och kollade just på BMW:s hemsida med utrustning och 19" fälgarna finns med till SEDAN med inte till Kombin så det kan nog vara så att det inte riktigt funkar. Det är väl lite andra hjulhus bak såklart på kombin. Lycka till MVh Daniel |
|
|
Marineutter: Jag köpet ett sett beg 124 hjul från en E60 på chans. Testade att montera det och det funkade. BMW fick sätta på dem när jag hämtade den nya och de muttrade lite då de insåg att det var en dimension som egentligen inte skulle passa. Sa att jag har provat och tar det på eget ansvar, då såg de gladare ut och tyckte det blev fräckt. Det jag tror egentligen är problemet förutom att det blir lite trångt i hjulhusen är att 275 däcken inte har rätt "load index" och det är säkert problemet med 19" dimensionerna. |
|
|
RobertJ; Tack för era svar!!! Har du några bilder på din pärla nu då??? Gurkan28; Förstod nästan att du hade sedanen. Vilka 19 tummare har du? kanske du har bilder så att man kan få se?? Vet du eller skulle du kunna kolla till mig vilket ET du har på fram och bakfälgen och hela resten av info, typ profil etc? Förmodar att du har fram 245/45/8J 19 ET 20 och bak 275/35/9,5J 19 ET 32. Är det någon som vet om 6-serien E63/E64 har samma nav storlek som 5-serien E60/E61, dvs 72,5???? Mvh marineutter |
|
|
GUIDO; Har du krängt p[ dina M5 sulor???? Kah bara måste få se hur det ser ut......bilder. Du kan ju skicka till min privata adress om inget annat!? mvh marineutter |
|
| Marineutter: Skall ta några bilder när jag tvättat av den halva Norrland. Var på en sväng genom norrland så den ser ut som den vart med om en krigsövning på Tome skjutfält eller nått. Jag hoppas jag får tid att ta fram slangen på söndag. | |
|
Hejsan...Nån som vet hur Dynamic drive funkar rent praktiskt? Vadär det som gör den styvare i kurvor mm? Kan man sänka bilen utan problem med dynamic driven? |
|
|
en sak till... Varför finns det ingen tempmätare på E60? Nån som har fått sin bil att koka eller nåt?...kmmer det hux flux upp en symbol som säger att man ska kontakta en verkstad?..eller vad händer? |
|
|
Det visas nog ett meddelande på skärmen eller I-driven om den nu heter så. |
|
|
daniel: det var ett av mina första fel på bilen, vattenpumpen gick sönder! Det kom först en gul varningstriangel och en varning och sedan en röd med varning att stanna bilen omedelbar. Jag fick stopp 50m från BMW verkstaden, dom sa att jag måste ringa BMW nödnummer, annars få man ingen hyrbil etc... |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det som stör mig mest är att jag inte vet när bilen är tillräckligt varm för att varva med. Jag tar det alltid lugnt till tempen står rakt upp på mina BMW-ar, och varvar inte över 3000 rpm innan dess. nu har jag ingen aning! mvh Johan |
|
Precis..man vill ju veta hur varm den är. En mätare kan man ju se om bilen är varm, lite för varm..eller tokvarm. Och utefter det avgör man om det går att köra vidare. Som det är nu är det väl bara att stanna direkt man ser nån lampa...det suger ju |
|
|
Man har ju variabla varvräknaren.. Eller??? |
|
|
Precis som Tom i norr säger så ser man på varvräknaren när motorn är varm. Någon fler än jag som har strul med höger elstol? Min fungerar ca 90% av gångerna, och ni kan ju gissa om den funkar när jag är på BMW verkstaden för att visa upp felet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.