|
Sida 1 av 22
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag har köpt en 530IA-04, och tänkte att en tråd om E60 vore på sin plats. Ni som har en..vad tycker ni om den? självklart vill jag se diskutioner som rör både possitiva och negativa frågor. | |
|
För övrigt saknar jag instrutionsbok till den. Kan man köpa en sån hos en vanlig BMW-återförsäljare? Min bil at sk. fullsmetad, och vill ju att all utrustning ska finnas med i instruktionsboken. |
|
|
Är även nyfiken på om nån har lite bilder på sin E60 med 19 eller 20 tums fälgar. Haha..detta får det att se ut som om jag själv e den enda som skriver i "min" tråd. |
|
|
Instruktionsboken får du från en BMW återförsäljare som har reservdels försäljning. Det torde inte vara så dyr. Grattis till bilen! E60 är högt på min lista, men ska nog vänta tills jag har råd med E60 M5. |
|
|
E60 M5 är RESPECT! Det går ju rysningar genom kroppen när man ser en sån |
|
|
Precis som sagts tidigare kan du köpa/beställa alla de instruktionsböcker som behövs hos din BMW-återförsäljare. Till tidigare modeller fanns en del att ladda ner från BMW i Tyskland men jag hittar tyvärr inte den länken idag. Har precis börjat köra med min och brottas väl fortfarande en de med Idriven men är samtidigt glad över alla inställningsmöjligheter man har fått. Tex att kunna ställa in värmefördelningen i stolar o för luftdistribution helt individuellt för höger o vänster sida är kanonbra. Tidigare modeller har ju bara kunnat reglera rempen i stort sett. Spontan reaktion hittills är att den ligger riktigt tryggt o stabilt på vägen, även i det mögväder som skånska morgontimmar erbjuder. Att jämföra med X5:an är ju inte att tänka på men det känns ändå bra. |
|
wowwe |
Hej och välkommen :) Vi är ca 10 st E60 här på sin höjd bara. Jag startade en liknande tråd för någon månad sen i början var det en del aktivitet men sen ran den bara ut i sanden tyvärr. sök på e60 så lär du hitta lite info och trådar. mvh Wowwe |
Njuren |
Ngn som provat 520 motorn? Kan man säga att ljudnivå/komfort är bättre i E60 än E39 på motorväg? BMW - i nöd och lust? |
|
Trevligt med en E60-tråd! Vår E60 går som en dröm fortfarande! Dock är den rejält skitig, så det blir tvätta i veckan som kommer ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Njuren: Jämför jag ljudnivå/komfort i motorvägsfart med min gamla E39 Touring är det stora skillnader. Tystare och stabilare mer i likhet med min E38:a. Kör nu på Continental TS790 225/55 16 odubbade som var de vintersulor som fanns med i köpet. Och även dessa upplever jag som tysta i kupen. Vindbrus mm från fönster är mycket lågt. Det jag möjligen kan sakna är faktiskt lite mer markant motorljud vid pådrag men det lossnar kanske när bilen är inkörd. Har idag bara 26 mil på mätaren :-). |
|
wowwe |
Sail: Det kommer att bli bättre med tiden faktiskt och specielt i DS |
wowwe |
SIM: Skulle du med till Nurburgring nu till påsk? Jag tänkte och faktiskt och träffa dem andra :) Har aldrig varit på bilträff. |
|
Tjena ! kan ju bara säga att E60 530XAT är en dröm i ett snöoväder, vilken fyrhjulsdrift, vilken stabilitet! ojojoj man är imponerad! och sen när man läser teknikensvärlds tidning där de testar 525X(A?)T och de korar den til testvinnare efter att ha spöat hela testkaravanen med bilar kan jag bara instämma å vara glad att man själv fått uppleva bilen i ett snöoväder (som inte skådats på över 20 år ) i oslo ! den bara drar i värsta uppförsbacken med 30 cm nysnö! utan problem ! Hoppas det kommer in en 550 X som kan matcha de stora värstingaarna! mvh THEDOCTOR46 |
|
|
Hej. Jag har en 530DA E60. Jag tycker motorljudet hörs lite för mycket i kupén vid låga farter. Men kan kan ju inte ha allt perfekt.. ; ) Håller på att modifiera den till ett litet vridmonster, håller på att byta momentomvandlare i lådan nu. Sedan ska jag programmera om styrenheten, utan nämnvärd tryckhöjning i CRsystemet, bara med spridartider. Kanske äver en 10% höjning av laddtr. som grädde på moset. Bilen ska vara en visnings/reklambil så allt ska vara perfekt. : ) Jag förväntar mig att vridet ska bli 8xx Nm... Ska bli spännande när allt blir klart. JE |
|
|
Ja du, vridet i 530DA är ju grymt redan från början. Som du säger bir det nog ett monster *nice* |
|
|
För alla Er som gått och väntat på MP3, så kan jag bekräfta att det nu fungerar i vår E60 ! Jag var vid återförsäljaren idag och de uppdaterade till CIP 20.02 och la därefter till funktionen MP3 !!! Hur grymmt som helst :-) Bilen är byggd 02 / 2004 - som några av de första med CCC (Nav Pro) i från fabrik! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
wowwe |
Sim: Hur är växellådan och motorn efter uppdateringen? Känns den piggare eller slöare |
|
Växellådan är bättre anpassat för diesel vridet känns det som. Bilen känns inte på något sätt slöare, utan går som precis innan. Det är mest 545i som fick en del ändringar i motorstyrningen med CIP 20.02. Jag har inte mätt tider som "Znod" på e60.net som flippar ut över att han förlorat 0,4 sekunder. Vår E60 går precis som innan, dock växlar den mjukare känns det som. CIP 21.00 kommer till Sverige om två veckor ! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hejsan. Vad betyder " Independent mode" i climate menyn? Nån som vet? |
|
|
Att den sätts på direkt... Bilen vädras på en varm sommardag. Prova! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Jag har provat.. Jag hade hoppats att det skulle vara en bensinvärmare som kunde värma upp bilen en sån här vargavinter :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.