AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
466

Tittat på 525 iaT -95, har lite frågor

ke
376
keihin
525d Touring -07
Har varit utan bil (dvs. kört Saab 9000) i ungefär ett halvår nu och det tär verkligen på nerverna...har nu hittat en 525iaT -95 som verkar ok, dock finns några frågetecken kring den som jag hoppas ni kan räta ut!

För det första så har den ett M på bakluckan, dvs. M-paket, men vad innebär det mer än emblemet?
Sen så verkar det enda felet på bilen vara att vindrutetorkaren på bakluckan är död, är det vanligt fel? Enkelt att åtgärda?
Motorvärmare medföljer, ej monterad - brukar detta vara ett svårt ingrepp på de här bilarna? Hur jäkligt brukar det vara att få lös frostpluggen?
Är det nåt speciellt man ska kolla på automatlådan?

Annars så har jag nog erfarenhet av det mesta med denna bil, körde 525ix fram till i höstas...men ge mig gärna tips ändå!

Tacksam för svar!

/Mvh Jonas
Emblemet är monterat av ägaren eller någon tidigare ägare, gör inte kopplingen M emblem = viss utrustning, M paket gick överhuvudtaget inte att få på E34 Touring som normalt tillval, via Individual känner jag till en bekräftad 540iAT som har M paket.

Har du sökt inlägg? Dom övriga frågorna har behandlats tidigare, har du kikat på vilket skick kablarna till bagageluckan är i? Dom brukar nöttas och behöva bytas efter ett antal år.

Mvh Stephan
ke
376
keihin
525d Touring -07
Ok tack för svaret!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.