|
|
|
|---|---|
behrozosogh |
hej! har en 328ci 00a. rutan på passagerar sidan funkar inte,,eller lättare sagt krånglar.motorn till rutan funkar,man hör den snurra. tänkte plocka isär dörrsidan och kolla om det e vajern som har gått sönder eller krånglar.. bilen har airbag i dörrarna.. nu vill jag ha råd hur man plockar isär en sån utan krångel?? borde jag vara orolig för airbagen? vad sitter dörrsidan med?knipsar eller muttrar?? har för mig att det sitter en skruv bakom AIRBAG märket som sitter i dörren. jätte tacksam för er hjälp..:D Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Det sitter en skruv bakom airbagmärket, en bakom plastpluppen i dörrhandtaget, och tre skruvar i armstödet. Bort med dem, sedan tar du tag i framkant på dörrsidan och drar den utåt, det låter som att något går sönder men det gör det inte. Det sitter piggar på dörrsidan som låser i hål i dörren, när alla de har släppt kan du haka av dörrsidan uppåt, börja framifrån. När du hakar dit den så måste du se till att clipsen i överkant på dörren verkligen hakar i dörrsidan, det märker du fort eftersom dörrsidan annars inte sitter tätt emot dörren. Slå sedan dit dörrsidanså att alla pluppar låser i hålen och skruva sedan dit skruvarna. Plättlätt! Min bil: Länk |
|
|
Glömde, det är torx-skallar på skruvarna, minns inte vilken storlek, och du behöver inte vara rädd för airbagen, enheten sitter monterad i dörren. Min bil: Länk |
|
| nån gds? ska själv byta speglar.. | |
|
Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| det där såg lätt ut! | |
behrozosogh |
tack för hjälpen...det hjälper mig mycket.. funkar el rutan med vajer??är det sån som vet det? Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
En gammal tråd, men den är ack så aktuell! :/ Jag bifogar en mkt bra länk som jag hittade när jag sökte runt lite. Länk: Länk Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.