|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag skulle åka hem från jobbet så kunde jag inte låsa upp bilen med fjärrlåset. Självklart gick larmet när jag låste upp bilen manuellt - något pinsamt men vad gör man?! Nu till problemet; C-låset funkar inte, inte heller kupébelysningen när man öppnar dörrarna. Däremot så funkar de när man slår på dem manuellt. Fjärröppning av bakluckan funkar men inte touchknappen till baklämmen. Det går heller inte att låsa bilen innefrån med låsknappen i mittkonsolen. Torkarna fram + spolning funkar inte heller vilket gör att jag inte kan köra med bilen. Har kollat säkringarna både i handsfacket och bakluckan utan hitta nån trasig. Däremot så slutade touchkontrollen till bakluckan sluta funka för ett par veckor sen och igår började OBC varna för att reg.skyltsbelysningen inte funkar - fast de gör det! Vad kan det vara? Är det nåt komfortstyrdon som fått fnatt? Har inte provat "norsk reset" ännu eftersom det är lite halvtrångt att komma åt batteriet under reservhjulet + att stå ute i kostym och ska meka är varken varmt eller kul :( Imorgon blir det till att ringa M-bilar i Västerås - igen, och reklamera bilen men frågan kvarstår. Vad kan ha orsakat detta? Hoppas nån kan komma med tips... M V H Stephan Dagbok:Länk | |
|
Nyckeln skulle jag gissa. Provat med andra fjärrnyckeln? Eller låg batterispänning. G:a 4.4an fick fnatten med låg batterispänning. Asken |
|
|
Provat med båda nycklarna. Har även provat att ladda batteriet under 12h med Ctek-laddaren utan framgång...:( M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| Fukt? | |
|
Mycket möjligt, ska ringa verkstan på måndag så nu får man åka hyrpolo ett tag.... M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Nu är problemet funnet. Det var en s k grundbox som styr larm och fjärrlås etc. som gått sönder. BMW Danderyd sökte good-will och fick det godkänt och M-bilar Eskilstuna står för arbetskostnden. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Apropå fjärrstyrning, så var jag inne på Netto och handlade, de hade en hel trave med rätt så "stora" radiostyrda X5or i olika kulörer a 279 spänn.:) Var nästan jag handlade en :) ///MVH Hasso Länk |
|
Ska nog åka förbi netto är hemma och köpa på mig ett par så jag kan ta mig till jobbet ;D Sen fyller 3 år snart och ska få en cykel utav pappa - gissa märket på den!? :))) M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.